دفتر برنامه ریزی کنکور ،دریافت دفتر برنامه ریزی بصورت رایگان!

دفتر برنامه ریزی کنکور

دفتر برنامه ریزی یکی از ضروری ترین ابزارها برای هر دانش آموز و داوطلب کنکوری است. از این جهت که هیچ کس به اندازه خودتان از شرایط شما با خبر نیست، پس بهترین کسی هم که می تواند برای شما برنامه ریزی کند خود شما هستید. شما به راحتی می توانید بدون این که از مشاور یا پشتیبانی کمک بگیرید، یک برنامه خیلی خوب برای خود در دفتر یادداشت کنید. اما بسیاری از ما مهارت برنامه ریزی را که یکی اساسی ترین مهارت های لازم برای موفقیت است را به خوبی یاد نگرفتیم و به همین دلیل بارها در زندگیخود به مشکل برخورده ایم. داشتن دفتری برای یادداشت کردن برنامه‌ های روزانه، هفتگی و ماهانه باعث می‌ شود خیلی چیزها را فراموش نکنیم و به درستی و با نظم کارهایمان را انجام دهیم. پس برای این که بتوانیم برنامه ها و وظایف خود را با برنامه جلو ببریم، نیاز به یک دفتر برنامه ریزی کنکور داریم که در ادامه این مقاله بیشتر با این ابزار آشنا خواهیم شد.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی و دفتر برنامه ریزی کنکور بصورت رایگان فرم زیر را پر کنید:






    آشنایی با کاربردهای مختلف دفتر برنامه ریزی

    دفتر برنامه ریزی مزایا و کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه برای شما از آن خواهیم گفت.

    برنامه ریزی تحصیلی

    وقتی شما برای خود دفتر برنامه ریزی تهیه می کنید، آن را برای همه ی کارهای خود می توانید از آن استفاده کنید که یکی از آن ها برنامه ریزی تحصیلی دانش آموزی یا دانشجویی است. حتی می توانید برای طولانی مدت برنامه چند روزه یا چند هفته و چند ماهه برای آموزش و مطالعه استفاده کنید.

    دفتر برنامه ریزی کنکور

    معمولا بسیاری از دانش آموزان برای کنکور خود برنامه طولانی مدتی دارند و به نوعی برای موفقیت در کنکور یک برنامه ریزی عالی برای خود انجام می دهند تا خود را پایبند به مطالعه کنند. به این دلیل که وقتی شما برنامه خود را در دفتری یادداشت می کنید در ذهن شما هم نوشته و هک می شود و شما خود را مسئول انجام دادن آن کار می ئدانید. به نوعی وقتی برنامه خود را برای چند روز آینده و برای مطالعه دروس خود مشخص می کنید، دیگر نادیده گرفتن آن برای شما سخت خواهد شد. چرا که هربار به سراغ دفتر برنامه ریزی خود می روید، یاد برنامه های انجام نشده خود میافتید و به احتمال زیاد شروع به انجام دادن آن می کنید. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می کنیم حتما یک دفتر برنامه ریزی کنکور برای خود تهیه کنید.

    دفتر برنامه ریزی کنکور

    مدیریت زمان

    اهمیت برنامه ریزی کردن در مدیریت زمان است که به شما کمک زیادی می کند تا با نظم و رابطه خاصی که میان کارهایتان ایجاد می شود، تمامی وظایفتان را به درستی انجام دهید. در واقع برنامه ریزی باعث می شود تا به درستی دروس را برای خود تقسیم بندی کنید و در زمان مناسب آن ها را با ترتیبی که خود به وجود آوردید، آن را بخوانید. دفتر برنامه ریزی به صورت طبیعی بهترین راه را برای برنامه ریزی برای شما به وجود می آورد که این بدان معنا است که شما به طور حرفه ای زمان را مدیریت کردید.

    جدول برنامه ریزی کنکور

    یکی از بهترین راه ها برای برنامه ریزی مطالعه دروس این است که برای خود جدول برنامه ریزی کنکور تهیه کنید که می توانید این کار را در همان دفتر خود انجام دهید و ساعت و روز و درس خواندن خود را در این جدول قرار دهید.

    هدف از برنامه ریزی درسی در دفتر برنامه ریزی کنکور

    در این قسمت برای شما از اهداف مهم و کاربردی در استفاده از دفتر برنامه ریزی کنکور خواهیم گفت.

    • اولین و مهم ترین عامل در برنامه ریزی برای کنکور تعیین هدف شما است. در واقع ما برنامه ریزی می کنیم تا به هدف خاصی که در ذهن ما وجود دارد، برسیم که این هدف می تواند کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد.
    • اهدافی را که تعیین می کند باید در راستای هم باشند. یعنی هدف کوتاه مدت باید بخشی هدف میان مدت را در بر بگیرد و هدف میان مدت هم باید تکمیل کننده هدف بلند مدت باشد.
    • مسیری را که انتخاب می کنید باید پله پله آن را طی کنید که اهداف کوتاه مدت شما مصداق همین پله ها خواهند بود. پس همین الان یک دفتر بردارید و تمام هدف های خود را در آن یادداشت کنید.
    • شما باید طوری هدف هایتان را بنویسید که گویی به آن رسیده اید. در نهایت آن برگه یا دفتر را جایی قرار دهید که مدام جلوی چشم شما باشد.
    • نوشتن اهدافتان روی کاغذ باعث می شود که به مرور زمان این هدف در ضمیر ناخودآگاه شما پرورش یابد.

    فواید برنامه ریزی در دفتر برنامه ریزی کنکور

    برنامه ریزی در هر کاری باعث می شود تا شما به فعالیت های خود نظم و ترتیب ببخشید. دانش آموزان زیادی هستند که نحوه مطالعه درست را نمی دانند برای همین در این مسیر شکست می خورند که این موضوع به دلیل نداشتن یک برنامه ریزی اصولی و صحیح است. در ادامه فواید برنامه ریزی کردن را برای شما می گوییم:

    • سازماندهی کردن ذهن خود
    • شناسایی اشتباهات
    • شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت
    • از بین بردن سر درگمی
    • آگاهی از زمان مرور و جمع بندی به موقع
    • افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس
    • رسیدن به موفقیت های کوتاه مدت

    دفتر برنامه ریزی کنکور

    نمونه برنامه ریزی کنکور با استفاده از دفتر برنامه ریزی

    در این قسمت نکاتی را به شما ارائه خواهیم داد تا به عنوان یک نمونه برنامه ریزی کنکور با روشی صحیح برای خود داشته باشید.

    • میانگین ساعت مطالعه هفتگی خود را بسنجید.
    • بلافاصله پس از این که درسی را مطالعه کردید، ساعت آن را برای خود یادداشت کنید.
    • تعادل را بین مطالعه دروس اختصاصی و عمومی برقرار کنید و آن را برای خود چک کنید.
    • حجم کارتان را به صورت دقیق و ریز به ریز مشخص کنید.

    سخن آخر

    ما در این مقاله به برنامه ریزی کردن با استفاده از دفتر برنامه ریزی کنکور پرداخیتم و به شما آموزش دادیم چگونه می توانید با استفاده از دفتر برنامه ریزی به مسیر موفقیت در کنکور برسید. پس خواندن این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=3410

    نظرات

    0 نظر در مورد دفتر برنامه ریزی کنکور ،دریافت دفتر برنامه ریزی بصورت رایگان!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟