تاثیر معدل در کنکور 1402

تاثیر معدل در کنکور 1402

برای هر دانش آموز و داوطلبی که قصد دارد در آزمون سراسری شرکت کند، آگاهی از نحوه و میزان تاثیر معدل یک امر واجب و ضروری است. از آن جایی که در نحوه برگزاری کنکور 1402 تغییرات زیادی را شاهد خواهیم بود، دانستن جزئیات تاثیر تاثیر معدل در کنکور 1402 توسط مشاور کنکور هم برای شما ضرورت پبدا خواهد کرد. پس اگر می خواهید از این موضوع اطلاعات کامل کسب کنید، با ما همراه باشید. برنامه ریزی کنکور

تغییرات کنکور 1402

یکی از تغییرات کنکور 1402، اختصاص یافتن 60 درصد نمره آزمون سرارسی به سوابق تحصیلی یعنی همان معدل کتبی نهایی داوطلب است. تاثیر معدل کنکور در سال 1402 در هر پنج گروه آزمایشی یاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی به صورت مثبت و قطعی اعمال خواهد شد.

در کنکور سراسری سال 1402 هم دانش آموزان و داوطلبان می توانند از تاثیر معدل در کنکور خود استفاده نمایند اما باید ببینیم میزان و نحوه ی این تاثیر به چه صورت است و کدام دسته از داوطلبان را شامل خواهد شد.

با توجه به این که معدل کتبی و نهایی دانش آموزان، در کنکور سراسری نقش بسیار مهمی دارد، این امر ضرورت می یابد که در مورد تاثیر معدل در کنکور اطلاعاتی را کسب کنید و از آن ها آگاهی کامل به دست آورید.پس به طور خلاصه تاثیر معدل در کنکور 1402، 60 درصد و سهم کنکور سراسری در رتبه داوطلب هم 40 درصد خواهد بود.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: تاثیر معدل در کنکور 1401

تاثیر معدل در کنکور 1402

تاثیر معدل در کنکور 1402 شامل چه کسانی می شود؟

در ادامه ی مطلب افرادی را که مشمول تاثیر سوابق تحصیلی خواهند بود را برای شما می گوییم:

  • آن دسته از داوطلبان نظام قدیم که مدرک دیپلم خود را از سال 1384 به بعد و در یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی اخذ نموده اند.
  • آن دسته از داوطلبان نظام قدیم که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد و در یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی اخذ نموده اند.
  • آن دسته از داوطلبان نظام جدید (3-3-6) که مدرک دیپلم خود را از سال 1398 به بعد و در یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی، تجربی، انسانی و معارف اسلامی اخذ نموده اند.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی فرم زیر را پر کنید:






    تاثیر معدل در کنکور 1402 شامل چه کسانی نمی شود؟

    در این قسمت به شما می گوییم که کدام یک از افراد در طرح تاثیر معدل در کنکور 1402 مشمول نمی شوند:

    • متقاضیانی که در رشته های فنی و حرفه ای فارغ اتحصیل شده اند.
    • داوطلبانی که در رشته های غیر نظری فارغ التحصیل شده اند.
    • متقاضیانی که مدرک تحصیلی خود قبل از سال 184 دریافت کرده اند.

    میزان تاثیر معدل در کنکور 1402 چگونه است؟

    جهت اعمال سوابق تحصیلی، داوطلبان به چند دسته تقسیم خواهند شد:

    • داوطلبان نظام قدیم: این دسته از داوطلبان مدرک دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ نموده اند.
    • متقاضیان نظام قدیم: این دسته از داوطلبان مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 تا 1397 اخذ نموده اند.
    • داوطلبان نظام جدید: این دسته از داوطلبان مدرک دیپلم خود را از سال 1398 به بعد اخذ نموده اند.

    بنا بر آن چیزی که از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شده، میزان تاثیر معدل در کنکور 1402 بستگی به سال فارغ التحصیلی و آخرین مدرکی که داوطلب دریافت کرده است، دارد.

    تاثیر معدل در کنکور 1402

    میزان تاثیر معدل در کنکور 1402 نظام قدیم و نظام جدید

    واقعیت این است که هنوز از سرنوشت متقاضیان نظام قدیم در کنکور 1402 اطلاعات چندانی در دسترس نیست و ما در مبحث میزان تاثیر معدل به همان کنکور 1401 استناد می کنیم.

    دانش آموزان و داوطلبانی که در نظام قدیم مدرک خود از سال 1384 به بعد دریافت کرده اند، می توانند از تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم خود 25 درصد بهره مند شوند. همچنین متقاضیانی که که مدرک پیش دانشگاهی خود از سال 1391 به بعد هم اخذ نموده اند، می توانند مشمول این طرح شوند و به میزان 25 درصد ازسوابق تحصیلی دیپلم خود و 5 درصد هم از سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی بهره مند شوند.

    برای داوطلبان نظام جدید هم که مدرک خود را از سال 1398 به بعد دریافت کرده، میزان تاثیر سوابق تحصیلی 40 درصد خواهد بود.

    نجوه تاثیر معدل در کنکور 1402

    در ادامه به طور خلاصه میزان تاثیر معدل در کنکور 1402 را در هر دوسته متقاضیان نظام جدید و نظام قدیم را به شما خواهیم گفت:

    • داوطلبان و متقاضیانی که مدرک دیپلم خود را از اسل 1384 به بعد دریافت کرده اند، سوابق تحصیلی آن ها حاکثر تا 25 درصد تاثیر مثبت خواهد داشت.
    • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 تا 1397 دریافت کرده اند، حد اکثر تا 5 درصد سوابق تحصیلی آن ها تاثیر مثبت خواهد داشت.
    • داوطلبانی هم که دیپلم خود را از سال 1398 به دریافت کرده اند، حد اکثر تا 40 درصد سوبق تحصیلی آن ها تاثیر مثبت خواهد داشت.

    ترمیم معدل در کنکور 1402

    ترمیم معدل در کنکور 1402 برای فارغ التحصیلان دوره متوسطه از سال 1384 به بعد و داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از 1391 به بعد دریافت نموده اند، اجازه فراهم آورده تا داوطلبان نسبت به ارتقای نمرات و معدل خود اقدام نمایند.

    این دسته از دانش آموزان و داوطلبان  می توانند در صورت نارضایتی از نمرات خود، درس مربوطه را دوباره امتحان دهند و نمره ی خود را ترمیم کنند.

    همچنین در تعداد دروس هم هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید در هر سه نوبت امتحانات نهایی دی، خرداد و شهریور ماه نسبت به ترمیم معدل خود اقدام نمایید. این موضوع در تاثیر معدل در کنکور 1402 بسیار مهم است.

    سخن آخر

    ما در این مقاله درباره تاثیر معدل در کنکور 1402 برای شما گفتیم و هر اطلاعاتی را که لازم بود درباره ی این موضوع بدانید را برای شما ارائه دادیم. پس اگر قصد شرکت در کنکور را دارید و نمی دانید معدل شما چه تاثیری در کنکور سراسری خواهد داشت، این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=3811

    نظرات

    0 نظر در مورد تاثیر معدل در کنکور 1402

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟