تاثیر معدل در کنکور 1401

تاثیر معدل در کنکور 1401

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور یکی از اصلی‌ ترین دغدغه‌های داوطلبان می‌باشد و این در حالی است که سازمان سنجش، پذیرش دانشجویان خود را بر اساس سوابق تحصیلی به میزان 85 درصد اعلام کرده است. سازمان سنجش هر سال ضمن اطلاعیه‌ای، میزان تاثیر معدل در کنکور را برای همگان اعلام می‌کند که در این راستا داوطلبان کنکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند از میزان تاثیر معدل خود اطلاع یابند. با توجه به این که معدل تاثیر زیادی در سرنوشت داوطلبان کنکور دارد، سوالاتی در این باره ذهن داوطلبان را درگیر کرده است، به همین علت ما در این مقاله به بررسی این موضوع یعنی تاثیر معدل در کنکور 1401 پرداخته ایم.

تاثیر معدل در کنکور 1401

میزان تاثیر معدل برای داوطلبان نظام قدیم در کنکور 1401

درباره ی تاثیر معدل برای داوطلبان ترمی واحدی یا سالی واحدی که مدرک دیپلم خود را از سال 1384 به بعد گرفته اند و یک یا چند درس خود را به صورت نهایی یا کشوری گذرانده اند باید بگوییم:

میزان تاثیر معدل برای این داوطلبان به میزان حداکثر 40 درصد سوابق تحصیلی خواهد بود و به صورت مثبت در نمره کل نهایی آن ها لحاظ می شود. در آزمون سراسری سال 1401 هم در کارنامه این داوطلبان 4 نمره درج خواهد شد که به صورت زیر خواهد بود:

  • آزمون
  • آزمون و سوابق تحصیلی دیپلم
  • آزمون و سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی
  • آزمون و سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

برای اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم این را هم باید بگوییم که این تاثیر حالات مختلفی دارد:

  • تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی که در یک یا چند زیر گروه اعمال خواهد شد.
  • سوابق تحصیلی دیپلم به تنهایی در یک یا چند زیر گروه به صورت مثبت اعمال شود.
  • سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی داوطلب در یک یا چند زیر گروه به صورت مثبت اعمال شود.
  • به طور همزمان تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در یک یا چند زیر گروه اعمال شود اما در سایر گروه ها تاثیری نداشته باشد.

برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی فرم زیر را پر کنید:






    میزان تاثیر معدل برای داوطلبان نظام جدید در کنکور 1401

    تاثیر معدل در این گروه به صورت 40 درصد مثبت خواهد بود  و برای داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 دو نمره کل در هر زیر گروه تعیین می شود که به صورت زیر خواهد بود:

    • آزمون
    • آزمون و سوابق تحصیلی دیپلم 3-3-6

    در این میان نمره ای برای داوطلبان تاثیر داده می شود که بیشترین نمره در زیر گروه را به خود اختصاص دهد که این موضوع برای داوطلب نفعی را به دنبال خواهد داشت.

    اما در خصوص وضعیت های مختلفی که ممکن است هر داوطلب با تاثیر معدل در کنکور 1401 مواجه شود باید بگوییم:

    • سوابق تحصیلی دیپلم که شامل پایه دوازدهم، سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید 3-3-6 می شود اما ممکن است در هیچ یک از زیر گروه ها تاثیر مثبتی نداشته باشد.
    • سوابق تحصیلی دیپلم که شامل پایه دوازدهم، سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید 3-3-6 است و در یک یا چند زیر گروه تاثیر مثبت دارد.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: ترمیم معدل کنکور 1401 ،زمان ترمیم معدل کیه؟

      فرمول محاسبه تاثیر معدل در کنکور

    سوالی که برای بیشتر داشن آموزان و داوطلبان به وجود می آید این است که نحوه محاسبه معدل و تاثیر آن به چه صورت در کنکور لحاظ می شود. در ادامه ی مطلب با یک مثال عددی ساده شما را با روش صحیح محاسبه تاثیر معدل در کنکور 1401 آشنا می کنیم.

    لازم به ذکر است فقط معدل کتبی برای کنکور ملاک نخواهد بود و نمراخذ شده درس مورد نظر در زیر گروه های مختلف بررسی خواهد شد. این بدان معنا است که درسی که امتحان نهایی دارد و در کنکور سوالی از آن مطرح نمی شود مانند سلامت و بهداشت تاثیری در محاسبه هم ندارد.

    شرط کافی برای تاثیر معدل در کنکور 1401، مثبت بودن آن است، یعنی تراز نمره امتحان نهایی بزرگ تر از تراز کنکور در آن درس باشد.

    به عنوان مثال شما در درس ریاضی نمره 5/19 کسب کرده اید و در تراز زیر گروه یک به واسطه این نمره تراز شما 9000 است. در آزمون هم درصد 50 را در این درس کسب کرده اید و در نهایت در زیر گروه یک تراز 8700 را دریافت کرده اید. با توجه به این موضوع که میزان تاثیر معدل در کنکور 1400 با احتساب 30 درصد تاثیر مثبتی لحاظ خواهد شد، در فرمول آن را قرار می دهیم:

    8400=6300+2100= (30%*7000)+70%*9000

    حداقل معدل برای تاثیر در کنکور 1401

    با توجه به رقابت تنگاتنگی که بین دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری وجود دارد، باید بگوییم که هرساله داوطلبان زیادی در امتحانات نهایی با نمره 20 دروس خود را پاس کرده اند. اما آیا ان نمرات می تواند تضمین کند که شما در کنکور سراسری صد در صد موفق خواهید شد؟

    طبق بررسی هایی که صورت گرفته و آمار منتشر شده از سوی سازمان سنجش میانگین معدل داوطلبان در کنکور سراسری به صورت زیر است که شما با این اطلاعات می توانید متوجه تاثیر معدل در کنکور 1401 شوید.

    علوم تجربی – 11.50 تا 13.50

    علوم ریاضی – 12.50 تا 14.50

    علوم انسانی – 8.50 تا 11.50

    این آمار به این معنا است که داوطلبانی که معدل بالای 14 را در کارنامه خود داشته اند، میزان تاثیر مثبت معدل، تاثیر زیادی در آزمون های آن ها داشته است.

    اما با وجود تاثیر 70 درصدی دروس کنکور باید بگوییم که داوطلبانی که معدل پایینی دارند با یک برنامه ریزی کنکور درست در دروس اختصاصی و عمومی خود می توانند موفقیت را از آن خود کنند.

    سخن آخر

    ما در این مقاله برای شما از تاثیر معدل در کنکور 1401 گفتیم و به شما کامل توضیح دادیم که معدل چگونه بر روی کنکور و پذیرش شما در دانشگاه تاثیر خواهد داشت. نکته حائز اهمیت در این مورد این است که اگر معدل کتبی نهایی شما پایین است و نمی دانید باید در این باره چه کنید، حتما مقاله مربوط به ترمیم معدل برای کنکور 1401 را بخوانید تا به صورت کامل راهنمایی شوید و با اطلاعات کامل در کنکور شرکت کنید. این ها موارد مهمی هستند که به شما کمک خواهد کرد تا بهترین رتبه را در کنکور کسب نمایید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=3803

    باکس دانلود

    گزارش خرابی لینک ها

    نظرات

    0 نظر در مورد تاثیر معدل در کنکور 1401

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟