ترمیم معدل کنکور 1401 ،زمان ترمیم معدل کیه؟

ترمیم معدل کنکور 1401

یکی از موارد موثر در نتیجه نهایی کنکور، تاثیر معدل در آن است. طبیعتا دانش آموزانی هم بوده‌اند که به هر دلیلی نتوانسته‌اند در طول سال تحصیلی خود نمره‌ی خوبی کسب کنند. از این رو این داوطلبان می‌خواهند اطلاعاتی از نحوه ترمیم معدل برای کنکور 1401 کسب کنند که ما در ادامه‌ی این مقاله به طور کامل شرایط ترمیم معدل برای دیپلم دوازدهم و نظام قدیم را برای شما توضیح می دهیم.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: مشاوره تحصیلی تلفنی

ترمیم معدل کنکور 1401

ترمیم معدل چیست؟

آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که معدل خوب و مناسبی ندارند، ترمیم معدل را پیشنهاد داده است. این موضوع در سال های گذشته هم انجام شده و دواطلبان می توانند برای درس هایی که نمره خوبی در آن ندارند ثبت نام نمایند و دوباره آن درس را امتحان دهند. در این صورت در کنکور همین نمرات جدید به عنوان سوابق تحصیلی در کنکور لحاظ خواهد شد.

نمراتی که در ترمیم معدل کسب می‌شوند، اگر بالاتر از نمره ی قبلی دانش آموز باشد، همان نمره ی جدید در ککور تاثیر داده می شود اما اگر نمره گرفته شده کمتر از مره ی قبلی باشد، سازمان سنجش نمره بهتر را برای دانش آموز در کنکور تاثیر خواهد داد. به این شکل شما می توانید ترمیم معدل برای کنکور 1401 را پیش بگیرید.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: برنامه ریزی کنکور

ترمیم معدل برای دوازدهم و سوم دبیرستان نظام قدیم چگونه است؟

معمولا ترمیم معدل برای داوطلبانی برگزار می‌شود که در گذشته در امتحانات نهایی شرکت کرده بودند. حال می‌خواهد فارغ التحصیلان نظام قدیم باشد که دارای امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان بوده اند و یا داوطلبان نظام جدید باشند که در مقطع دوازدهم امتحانات نهایی خود را داده اند.

اما در حال حاضر با توجه به این که نظام آموزشی دچار تغییر و تحولات زیادی شده، از دی سال 1399 به بعد برای داوطلبان نظام قدیم مقطع سوم دبیرستان امتحان نهایی برگزار نشده است، در نتیجه ترمیم معدلی برای این دسته از دانش آموزان فارغ التحصیل نظام قدیم برگزار نشده و فقط برای نظام جدیدی ها و مقطع دوازدهم امتحان ترمیم معدل برای کنکور 1401 برگزار شده است.

ترمیم معدل دهم و یازدهم چگونه است؟

در حال حاضر امتحانات پایه دهم و یازدهم به صورت نهایی برگزار نمی‌ شود، در نتیجه ترمیم معدل برای این پایه ها انجام نمی گیرد.

  • زمان برگزاری ترمیم معدل کنکور 1401

زمان برگزاری ترمیم معدل برای کنکور 1401 هم مانند سال های قبل، همزمان با دوره های امتحانی پیش بینی می شود که در دی، خرداد و شهریور ماه برگزار می شود. البته بهتر است حتما برای تاثیر در کنکوری که پیش روی شما است، حتما در دوره ی امتحانات دی یا خرداد ماه و قبل از کنکور 1401 شرکت کنید.

  • هزینه ترمیم معدل کنکور سال 1401

ثبت نام برای ترمیم معدل شامل هزینه بوده و دارای یک شهریه ثابت به مبلغ 50 هزار تومان است و همچنین برای هر درس مبلغ 20 هزار تومان دریافت می شود که این هزینه برای تکثیر و تصحیح برگه سوالات در نظر گرفته می شود. البته طی سال های مختلف ممکن است این هزینه تغییرکند.

  • محل ثبت نام ترمیم معدل کنکور 1401

محل ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور 1401 در مدارس بزرگسالان است. برای این که بخواهید نزدیک ترین مدارس بزرگسال در منطقه خود را مشاهده کنید، باید به آموزش پرورش شهر خود مراجعه نمایید.

  • زمان ثبت نام ترمیم معدل کنکور 1401

زمان ثبت نام ترمیم معدل بین 45 روز تا دو ماه مانده به امتحانات دی، خرداد و شهریور است. البته بهتر است حتما همان دو ماه قبل از امتحانات ثبت نام خود را انجام دهید.

آیا با وجود تغییر منطقه برگزاری امتحانات نهایی باز هم می توان در ترمیم معدل ثبت نام کرد؟

فازغ التحصیلان دوره متوسطه ای که تقاضایترمیم معدل و ارتقای نمرات درسی خود را دارند، می توانند فقط در همان منطقه آموزشی که قبلا امتحانات نهایی خود را داده اند و فارغ التحصیل شدند، ثبت نام کنند. به عنوان مثال اگر در منطقه یک فارغ التحصیل شده اید و امتحانات نهایی خود را هم در همان منطقه داده اید، برای ترمیم معدل هم باید دوباره در شهرهایی که منطقه یک هستند، امتحان دهید.

ترمیم معدل کنکور 1401

آیا نمرات ترمیم معدل در کارنامه هم ثبت می شود؟

نمراتی که را متقاضیان ترمیم معدل و ارتقای نمرات دروس نهایی اخذ می کنند، در امتحانات مربوط جایگزین نمرات قبلی که منجر به فارغ التحصیلی شده اند، نخواهد شد و صرفا جهت اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ملاک خواهد شد. همچنین اگر شما نمراتی که کسب می کنید، پایین تر از نمرات قبلی شما باشد، همان نمرات قبلی در سوابق تحصیلی شما درج و اعمال خواهد شد.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: تغییرات کنکور 1401 ،اعمال تغییرات نهایی شد!

آیا همه ی افراد می توانند در ترمیم معدل کنکور 1401 شرکت کنند؟

در حال حاضر همه ی فارغ التحصیلان ئره متوسطه یعنی از سال 1384 به بعد و دارندگان مدرک پیش دانشگاهی یعنی از سال 1391 به بعد و دارندگان دوازدهم می توانند در ترمیم معدل برای کنکور 1401 شرکت نمایند.

چه کسانی نمی توانند در طرح ترمیم معدل کنکور 1401 شرکت کنند؟

کسانی که دیپلم خود را قبل از سال 1384 دریافت کرده اند نیازی به شرکت در طرح ترمیم معدل ندارند و طبق آخرین بیانیه های سازمان سنجش کنکور برای آن ها امتیاز اصلی و 100 درصد کنکور خواهد بود.

ترمیم معدل برای رشته های بدن کنکور چگونه است؟

مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو اظهار کرده است که هنوز صورت جلسه رسمی این مصوبه به دست ما نرسیده است. اما ترمیم معدل یکی از بخشنامه های آموزش و پرورش است که در سال 1394 به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است. همچنین اظهار داشته است که کلیه دیپلمه های سال 84 به بعد می توانند ترمیم معدل را در صورت تمایل انجام دهند.

سخن آخر

ما در این مقاله درباره ترمیم معدل برای کنکور 1401 برای شما توضیح دادیم و تمام شرایط و قوانین این طرح را به شما گفتیم. اما به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم که حتما در این طرح شرکت کنید یا نکنید. این موضوع یک تصمیم کاملا فردی است و بستگی به خودتان و شرایط شما خواهد داشت.

 

دانلود PDF این مقاله ترمیم معدل کنکور 1401
https://www.imazacademy.ir/?p=3674

نظرات

0 نظر در مورد ترمیم معدل کنکور 1401 ،زمان ترمیم معدل کیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
پشتیبانی
سلام دوست من
خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟