ترمیم معدل برای کنکور 1402 ،برای کنکور 1402 هم تاثیر داره؟

ترمیم معدل کنکور 1402

یکی از موضوعاتی که برای بسیاری از داوطلبان و دانش آموزان اهمیت زیادی دارد، قانون ترمیم معدل امتحانات نهایی است که می تواند فرصت جبران بسیار خوبی برای داوطلبان محسوب شود و حتی خیلی از مشاورین قبل از طراحی برنامه ریزی کنکور از دانش آموز میپرسند که قصد ترمیم معدل را دارد یا خیر. بنا بر همین موضوع دانش آموزان می خواهند اطلاعات خوب و کافی از این ترمیم معدل برای کنکور 1402 کسب کنند. ما در این مقاله به بررسی کامل و دقیق این قانون پرداخته ایم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

راستی، یادت نره این مطلب هم بخونی: ترمیم معدل کنکور 1401 ،زمان ترمیم معدل کیه؟

ترمیم معدل امتحانات نهایی چیست؟

قانون ترمیم معدل امتحانات در سال 1394 توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش تصویب شد و هدف از این قانون فرصت جبران به داوطلبان و دانش آموزانی بوده که نمره مناسبی در دروس نهایی دریافت نکرده اند و خواهان نمره بالاتر هستند. از آن جایی که در این سال های اخیر معدل تاثیر مثبتی در کنکور سرارسی دارد و داشتن معدل بالا به نفع داوطلبان است، شاید خیلی از آن‌ها مایل باشند تا نمرات پایین خود را جبران کنند و نمرات بالاتری را کسب نمایند. همچنین طرح 60 درصدی قطعی معدل که به تازگی بیان شده است، تاثیر معدل را در کنکور 1402 بالا برده است.

پس ترمیم معدل برای کنکور 1402 فرصت مناسبی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور است که به هر دلیلی نتوانستند نمره خوبی در امتحانات نهایی کسب کنند.

ترمیم معدل کنکور 1402

شرایط شرکت در امتحانات ترمیم معدل

فارغ التحصیلان دوره متوسطه از سال 1384 به بعد و دارندگان مدرک پیش دانشگاهی از سال 1391 به بعد از جمله افرادی هستند که می‌توانند در این طرح شرکت کنند. داوطلبانی که از نمره خود راضی نیستند و قصد دارند آن را ترمیم کنند، می توانند در امتحانات ترمیم معدل برای کنکور 1402 شرکت کنند اما لازم به ذکر است که هر داوطلب فقط یک بار می تواند در این امتحانات ترمیمی معدل شرکت نماید.

نمراتی که داوطلبان در این امتحانات کسب می کنند، در کارنامه ی آن ها درج نمی شود و صرفا جهت اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه کاربرد دارد. اگر نمراتی که داوطلب کسب می کند، از نمره ی قبلی آن ها پایین تر باشد، همان نمرات قبلی به عنوان سوابق تحصیلی برای آن ها اعمال می شود.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی فرم زیر را پرکنید:






    ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور 1402

    معمولا حدود دو ماه تا 45 روز قبل از امتحانات دی، خرداد و شهریور ماه زمان ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور 1402 است. برای ثبت نام ترمیم معدل هم باید به مدارس بزرگسال همان منطقه ای که قبلا در آن فارغ التحصیل شده اید، آزمون ترمیم معدل خود را بدهید.

    برای ثبت نام این طرح شما باید مبلغی را پرداخت کنید که از پرداختی 50 هزار تومان شهریه ثابت است و بابت هر درسی هم که می خواهید دوباره آن را امتحان دهید، باید 20 هزار تومان بپردازید. این مبالغ جهت تکثیر، انتشار، تصحیح برگه و محل برگزاری آزمون مصرف می شود.

    در ضمن برای انتخاب تعداد دروس در ترمیم معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان هر تعدادی که بخواهند، می توانند دروس برای ارتقای نمره خود انتخاب نمایند.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: کنکور سال 1402 ،واقعا دروس عمومی برداشته میشه؟

    ترمیم معدل برای کنکور 1402

    آزمون ترمیم معدل برای کنکور 1402 هم مانند سال های قبل و با همان شرایط گذشته برگزار خواهد شد و داوطلبانی که مایل هستند نمرات خود را جبران کنند، می توانند در این طرح شرکت نمایند.

    برای آزمون ترمیم معدل کنکور 1402 هم مانند کنکورهای سال 1400 و 1401 تنها چند سوال و براساس دروس نظام جدید برای شما مطرح خواهد شد. پس همه داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید می توانند بر اساس دروس نظام جدید به این سوالات پاسخ دهند و در این امتحان شرکت کنند و نمرات خود را ویراش دهند.

    داوطلبانی که دیپلم نظام قدیم را دارا هستند می توانند علاوه بر دروس نهایی سال سوم دبیرستان، نمرات دروسی را که در پیش دانشگاهی به صورت نهایی برگزار شده را هم ترمیم نمایند.

    ترمیم معدل کنکور 1402

    آیا در امتحانات ترمیم معدل کنکور 1402 شرکت کنیم؟

    طبق آخرین اخبار مربوط به کنکور 1402، طرح تاثیر 60 درصدی امتحانات دروس عمومی در کنکور 1402 که در 1 تیر ماه 1400 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، لغو شده است. طبق آخرین خبری هم که در تاریخ پنجم بهمن 1400 مشاهده شده، همین شورا تاثیر 60 درصدی معدل دوره دوم دبیرستان را در کنکور مصوب کرده است و بر همین اساس تاثیر قطعی معدل پایه دوازدهم در کنکور 1402، تاثیر قطعی معدل پایه یازدهم در کنکور 1403 و همچنین تاثیر قطعی معدل پایه دهم در کنکور 1404 به احتمال زیاد اجرا خواهد شد.

    تاثیر معدل به صورت مثبت، به هیچ عنوان به ضرر دانش آموزانی که معدل پایینی دارند، نخواهد شد. در واقع برای این از داوطلبان تاثیری اعمال نمی شود. اما اگر واقعا تاثیر قطعی برای کنکور 1402 بخواهد اعمال شود، در این صورت شرکت در امتحانات ترمیم معدل برای آن دسته از دانش آموزاین که معدل پایین دارند، به نظر ضروری می رسد. پس اگر معدل پایینی دارید بهتر است در طرح ترمیم معدل برای کنکور 1402 شرکت کنید تا نمرات خود را جبران نمایید.

    سخن آخر

    ما در این مقاله ترمیم معدل در کنکور 1402 گفتیم و تمامی نکات مربوط به آن و همچنین شرایط و قوالنین و نحوه ثبت نام این طرح را به شما توضیح دادیم. پس اگر نمی دانید که ترمیم معدل چیست و چه سودی برای شما خواهد داشت، این مقاله را حتما کامل مطالعه کنید تا به درستی اطلاعات مربوط به آن را کسب نمایید. این که در نهایت بخواهید در طرح ترمیم معدل برای کنکور 1402 شرکت کنید یا خیر، کاملا بستگی به خودتان و شرایط زندگی شما دارد و فرد دیگری تصمیم گیرنده آن نیست. شما باید حتما موقعیت خود را بسنجید که ببینید آیا توانایی مطالعه دوباره را دارید یا خیر. چرا که به هرحال شما باید مبلغی را هم صرف این کار کنید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=3688

    باکس دانلود

    گزارش خرابی لینک ها

    نظرات

    0 نظر در مورد ترمیم معدل برای کنکور 1402 ،برای کنکور 1402 هم تاثیر داره؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟