تغییرات کنکور 1401 ،اعمال تغییرات نهایی شد!

احتمالا قصه هایی درباره کنکور 1401 رو شنیدید که 5 ماه مونده به کنکور دوستان سازمان سنجش تصمیم گرفتند که بطور کلی نحوه انجام و تاثیرات معدل رو برای کنکور 1401 تغییر بدند. به گفته خودشون قرار شده که کنکور بطور کلی از سیستم آموزشی ایران حذف بشه و الان دارند این آزمون سراسری رو کمرنگ میکنند که از همین جا اعلام میکنیم که هیچ سودی برای دانش آموزان کنکوری نخواهد داشت. حالا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره تغییرات کنکور 1401 با هم بحث کنیم. اول از همه ویدئو زیر را از استاد محمد همت یار مشاهده کنید تا بطور کامل با این تغییرات آشنا شوید:

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: کنکور سال 1402 ،واقعا دروس عمومی برداشته میشه؟

تغییرات کنکور 1401

15 تیرماه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای را در سایت خود منتشر کرد که مضمون آن همین تغییرات کنکور بود مانند دومرحله ای شدن آزمون سراسری، حذف دروس عمومی و… البته اینم بگیم که هیچکدوم از این مصوبه ها در مقام اجرایی قرار نگرفتند ولی احتمال اجرایی شدن آن بسیار زیاد است. وقتی این مصوبه بطور رسمی منتشر شد رییس سابق سازمان سنجش آقای ابراهیم خدایی زیاد موافق این حجم از تغییرات نبود و به همین دلیل استعفا نامه خود را امضا کرد و جای خود را به آقای پور عباس تقدیم کرد. آقای پورعباس در اولین مصاحبه خود صریحا اعلام کرد که قرار است کنکور بطور کلی از سیستم آموزشی جمهوری اسلامی ایران حذف شود. به همین علت تغییراتی که قرار بود در سال 1402 بر روی کنکور اعمال شود، در سال 1401 هم تغییراتی از این قبیل لحاظ شود. دقت داشته باشید که بهمن 1400 یعنی 5 ماه مانده به کنکور سازمان سنجش تصمیم گرفت که تغییراتی روی کنکور 1401 اعمال کنند و هیچ توجهی هم به بچه هایی که از سال دهم برای کنکور خودشان را آماده کردند نکنند. حالا این تغییرات چی هستند؟ برنامه ریزی کنکور

تغییرات کنکور سال 1401

سه دفترچه کنکور 1401

شما به عنوان یک فرد کنکوری در سال 1401 سه دفترچه خواهید داشت یعنی یک دفترچه عمومی و یک دفترچه اختصاصی. البته وقتی میگوییم که تعداد دفترچه ها بیشتر می‌شود، فکر نکنید تعداد سوالات هم به مراتب افزایش پیدا میکند بلکه کمتر هم خواهد شد. شاید همین الان در ذهنتان سوالی پیش بیاید که محتویات این دفترچه های چه خواهد بود و اصلا معنی سه دفترچه بودن یعنی چی؟ راستش گروه آموزشی ایماض و مشاورین ما که تمام زندگیشان را وقف کنکور کردند هم از این سیاست های جدید اطلاعی ندارند و خودِ سازمان سنجش در ادامه جزییات بیشتری در این راستا منتشر میکند. برنامه ریزی درسی

کمتر شدن زمان کنکور 1401

دومین تغییرات کنکور 1401 کمتر شدن زمان کل آزمون است. یعنی اگر سال پیش زمان آزمون 4 ساعت بود در سال جدید یعنی 1401 زمان کمتری از بچه ها میگیرد. دلیل این تفاوت زمانی هم، کم شدن تعداد سوالات کنکور میباشد. ولی کم شدن سوالات کنکور به معنی افزایش زمان هر تست نیست. بطور مثال اگر شما برای زدن هر تست یک دقیقه وقت داشته باشید الان هم همان یک دقیقه را وقت دارید ولی خب وقتی تعداد سوالات کمتر باشد طبیعتا زمان کلی کنکور کمتر خواهد شد.

تاثیر معدل در کنکور 1401

تغییرات بعدی کنکور 1401 تاثیر 40 درصدی مثبت معدل کتبی مدرسه است. در سال های قبل بوده 30% بوده که امسال به 40% تغییر پیدا کرده. درواقع فقط همین یک مورد هست که جز تغییرات بزرگ کنکور 1401 محسوب نمیشود.

کلام آخر

این بود از تغییرات کنکور 1401 ! درست است که دیر به ما اطلاع دادند و خیلی ناگهانی و غیر منتظره این تغییرات رو اعمال کردند ولی هیچ راه فراری نداریم. یعنی ما دانش آموزهای کنکوری که تا به امروز خودمان را برای کنکور سال 1401 آماده کردیم هیچ راهی نداریم جز پیروی از قوانین جدید. همه ما داشتیم خودمان را برای کنکور سال 1402 و تغییرات آن آماده میکردیم که سازمان سنجش تیر خلاصی را به تمامی ما زد و گفت که از 5 ماه دیگر این تغییرات روی کنکور اعمال خواهد شد. برای محصلان نظام قدیم و کسانی که پشت کنکور ماندن هم یک پیشبینی هایی هم ما در ایماض کردیم، اگر خاطرتان باشد زمانی که نظام آموزشی ایران از 5-3-4 به 6-3-3 تغییر پیدا کرد تا چند سال دوتا آزمون برگزار میشد یکی برای نظام جدید و دیگری برای نظام قدیم. احتمال اینکه برای 1401 و 1402 هم همین برنامه را پیاده کنند دور از ذهن نیست.

https://www.imazacademy.ir/?p=3317

نظرات

0 نظر در مورد تغییرات کنکور 1401 ،اعمال تغییرات نهایی شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
پشتیبانی
سلام دوست من
خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟