کنکور سال 1402 ،واقعا دروس عمومی برداشته میشه؟

کنکور سال 1402

توجه کنید!!!

برای اینکه بطور خلاصه متوجه بشوید که کنکور سال ۱۴۰۲ چه برای نظام قدیم و چه برای نظام جدید برگزار میشه یانه، ویدئوی زیر را که استاد محمد همتیار تهیه کرده مشاهده کنید که طبق مصوبه جدید تمام شایعات رو نقض می‌کند. سپس برای دانستن دلیل محکم تر ادامه مطلب را مطالعه کنید!

حتما این سروصدایی که کنکور سال 1402 به پا کرده رو شنیدید! احتمالا خیلی از موسسات کنکور و حتی مدارس به شما می‌گویند که تصویب این طرح به نفع شما دانش آموزان خواهد بود، چرا که به جای یک آزمون دو تا آزمون می‌دهید تا اگر یکی را خراب کردید شانسی برای قبولی در دانشگاه سراسری داشته باشید. ولی از ما بشنوید که هر گونه سخنی درباره اینکه کنکور ۱۴۰۲ به نفع بچه‌ها عمل کرده، دروغ محض است! برای این ادعایمان دلیل هم داریم!

یادت نره این مطلب هم بخونی: تغییرات کنکور 1401 ،اعمال تغییرات نهایی شد!

 

راستی! میتونید جهت ارتباط با مشاورین imazacademy فرم زیر را پرکنید تا بصورت رایگان با کارشناسان ما درارتباط باشید:






    فیلترهای کنکور برای سال 1402 چیست؟

    اول از همه بدانید که قوانین و شرایط پذیرش در کنکور سال 1402 با بقیه سال‌‌ها بطورکل متفاوت است. مثلا شما تا به امسال تمام درس‌هایی که در بودجه بندی کنکور بود را بطور کامل مطالعه می‌کردید، تست می‌زدید و حتی برای اینکه قوی‌تر از شرکت کنندگان دیگر ظاهر شوید، وظایف مرتبط با خلاصه نویسی کنکور را به نحو احسن انجام می‌دادید.

    ولی از کنکور 1402 به بعد همه چیز فرق می‌کند! اصلا می‌دانید که چه نکاتی قرار است در این آزمون اضافه شود؟؟؟

    1. تاثیر 60% معدل کتبی سال دوازدهم
    2. حذف دروس عمومی از کنکور
    3. برگزاری آزمون سراسری دوبار در سال
    4. اعتبار داشتن نتایج کنکور تا دو سال بعد
    5. تعیین کردن دانشگاه‌ها برای معدل حد نصاب

    این 5 تا فیلتری که قرار است تا ۱۴۰۲ عملی شود، بختکیست که کابوس تمام بچه‌های کنکوری می‌شود. شاید شما هم صحبت‌هایی در این باره شنیدید که با رعایت این 5 نکته، تمام داوطلبان کنکور، به صورت عادلانه‌تری وارد دانشگاه می‌‎شوند. که بازهم تاکید می‌کنیم تنها کسانی که از این تغییر رویه سود می‌کنند، مافیای کنکور و آموزش و پرورش است! در ادامه با بررسی هر یک از این گزینه‌ها دلیلش را به شما توضیح می‌دهیم.

    برنامه ریزی برای کنکور - گروه آموزشی ایماض

    تاثیر معدل در کنکور 1402

    تصور کردید که اگر این یک مورد عملی شود چه اتفاقی در بازار آموزشی میوفتد؟ با اینکار یعنی که دانش آموز علاوه بر آزمون کنکور باید به امتحانات نهایی مدرسه هم اهمیت دهد! فشار و استرسی که کنکور روی بچه وارد می‌کند به خودی خود شکننده است چه برسد که اضطراب امتحان نهایی هم اضافه شود. اصلا به خاطر کم شدن استرس و گم نکردن مسیر توسط دانش آموز، مشاوره تحصیلی را ارائه دادیم!

    اینکه این موضوع بار روانی بدی را به محصلان کشور القا می‌کند به کنار؛ شما واقعا فکر می‌کنید که شرایط برگزاری امتحانات نهایی در همه جای کشور یکسان است؟ همه جای کشور که نه در همه مدارس یک شهر بخصوص یکسان است؟ صد البته نه! مثلا شرایط برگزاری آزمون در شهری مثل اصفهان با شهر لب مرزی با جمعیت کم یکیست؟ نوع تدریسشان هم با هم تفاوت دارد به همین دلیل سوالات امتحانی برای یک شهر خیلی راحت و برای دیگری سخت و غیرقابل حل می‌شود.

    بحث دیگری که وارد کار می‌شود بحث تقلب است! خیلی رک بگوییم به کمک فضای مجازی بستر مناسبی برای لو رفتن سوالات امتحانی و تقلب دانش‌آموزان محیا شده که نه تنها شما بلکه تمام مسئولان مرتبط نیز از این‌ها خبر دارند. پس واقعا بعید میدونم که این فیلتر برای کنکور سال 1402 تصویب شود.

    نکته دیگری که حتما باید درنظر بگیرید این است که شما دانش آموز کنکوری، در این سال علاوه بر خرید کتاب‌های تست متفرقه باید به دنبال کتاب‌هایی در حوزه سوالات تشریحی جهت قبولی نمره بالا در آزمون نهایی آموزش و پرورش نیز باشید.

    درضمن یادتان باشد که سطح سوالات امتحانات نهایی بسیار پایین می‌باشد، طوری که اصلا نمی‌شود به این اَلک که دانش آموزان را از هم جدا می‌کند اعتماد کرد.

    در واقع ما خیلی از دانش آموزان را می‌شناسیم که در کارنامه خود معدل بیست را ثبت کردند ولی آیا همه آن‌ها به دانشگاه سراسری راه پیدا می‌کنند؟ پس فرق است بین آدم درس خون با تست زن!

    راستی! یادت نره این مطلبو بخونی: اضطراب امتحان ،چگونه با این معضل مبارزه کنیم؟

    حذف دروس عمومی از کنکور سال ۱۴۰۲

    وقتی خبر حذف دروس عمومی آمد خیلی از داوطلبان نفس راحتی کشیدند! ما خودمان هم از بچه‌ها شنیدیم که می‌گفتند” منی که قراره دکتر یا مهندس جامعه بشم چرا باید عربی یا دینی رو بالا بزنم؟” البته تا یک جایی هم حق دارند ولی نه صددرصد! شما فکر کنید، پزشک یا مهندسی که زبان انگلیسی ضعیفی داشته باشد به چه درد می‌خورد؟ یا اگر نتواند یک شعر حافظ را بلند و بدون توپوق در جمع بخواند شخصیت خودش خرد نمی‌شود؟ پس جدا از بحث کنکور هیچ وقت از مطالعه درس‌های عمومی پرکاربرد غافل نشوید.

    این موضوع تنها موضوعی بود که اکثر بچه‌ها ازش راضی بودند، چون هم تعداد کنکوری هایی که میانگین عمومی را بالا میزدند بیشتر می‌شد و هم برای کسی که ریاضی و فیزیک یا زیست شناسی را بالا میزند حفظ کردن درس‌های عمومی واقعا سخت است. جدا از این‌ها دانش آموز درس‌هایی که در دانشگاه کاربرد دارد را برای کنکور مطالعه می‌کند.

    ولی این یک مورد هم یک اشکال بزرگ دارد که احتمال اعمال آن را به صفر می‌رساند. این همه دبیر کنکوری در حوزه دروس عمومی فعالیت می‌کنند، نمی‌شود در یک سال تمام آن‌ها را از کار بیکار کرد. یا این همه انتشارات، کتاب تست‌های عمومی به بازار عرضه کردند تکلیف این همه کتاب‌های بی مصرف چه می‌شود؟

    کنکور سال 1402

    کنکور سال 1402 آزمونی دو مرحله‌ای

    یکی از خنده‌دارترین حرف‌هایی که تا به امروز شنیدیم همین دو مرحله بودن کنکور سال 1402 است! مگر می‌شود یک آزمون در نیمه اول سال و دیگری در نیمه دوم برگزار شود و هیچ تغییری در ظرفیت دانشگاه‌ها هم ایجاد نشود؟ میدانید چند رتبه برتر پشت کنکور می‌‌مانند! فرض کنید دانشگاه شریف برای رشته برق خود فقط 10 نفر را در آزمون مرحله اول پذیرش می‌کند، تکلیف کسی که رتبه 25 آورده چیست؟ این فرد در سال‌های قبل می‌‌توانست خیلی راحت برق شریف را انتخاب کند، ولی چون بیشتر ظرفیت دانشگاه‌ها برای مرحله دوم آزمون است. یک رتبه برتر و یک مغز ایرانی به دلیل این فیلتر کنکوری مجبور به شرکت در آزمون سراسری مجدد است.

    در کل اگر هم دو آزمون برای کنکور درنظر بگیرند، اوضاع خیلی درهم می‌شود و تنها کسی که از شلوغی ضربه می‌خورد دانش آموز کنکوری است!

    اعتبار نتایج کنکور برای دوسال بعد

    یعنی اینکه اگر شما در اولین آزمون رتبه 100 کنکور تجربی یا ریاضی یا انسانی شدید و بنا به هر دلیلی علاقه‌مند به درس خواندن در دانشگاه نبودید، اصلا نگران نباشید! زیرا صندلی شما تا دوسال دیگر در همان دانشگاه رزرو است. خیالتان راحت! اگر بچه‌ای که این همه درس خوانده و به دلیل پر شدن ظرفیت دانشگاه -با کسانی که امسال در دانشگاه شرکت نمی‌کنند- نمی‌تواند دانشگاه مورد علاقه خودش را انتخاب کند مشکل خودش است. مثلا قراره عدالت برقرار شود.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: روش مطالعه زیست شناسی کنکور سراسری!

    کلام آخر

    درکل درنظر داشته باشید که احتمال تصویب این قانون هرچقدر هم که باشد باز به صفر نزدیک تر است تا صد! پس اصلا نگران این موضوع نباشید و همچنین هیچ وقت در روند درس خواندن خودتان تغییری ایجاد نکنید و به برنامه ریزی کنکور عمل کنید. هیچ چیزی قطعی مشخص نشده است، پس به خاطر احتمالات و سخن کسانی که جو شما را خراب کردند روند پیشرفتتان را عوض نکنید. اگر هم در رابطه با کنکور سال 1402 سوالی داشتید با پر کردن فرم تماس می‌توانید بصورت رایگان با مشاوران ما در این رابطه مشورت کنید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=1556

    نظرات

    17 نظر در مورد کنکور سال 1402 ،واقعا دروس عمومی برداشته میشه؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. خیلی موافقم با تحلیلتون. من یک روز یه برنامه تلویزیونی دیدم از کارشناسانی که در تدوین این طرح بودن، اونجا متوجه شدم که واقعا این آقایون حتی به اندازه یه انسان معمولی که در نظام اموزشی ایران تحصیل کرده، قدرت تحلیل و درک و استنباط نداره و مشخص بود سوالاتی که مجری برنامه به درستی و هوشمندی مطرح میکرد، تا کنون فکر نکرده بودن و پاسخهائی میدادند که یه کودک دبستانی هم میتونست رد که. اونجا بود که به عمق فاجعه پی بردم . البته صرفا بخش حذف دروس عمومی از کنکور خوب هست و بنظرم باقی آیتمها قابلیت اجرا ندارن و اگر هم اجرا بشن بسسیار از عدالت به دور هستند

      52

    2. اگر هم این قانون اجرا نشه و درست نباشه باید یه قانونی باشه که عدالت رعایت شه
      الآنم خیلی کنکور اوضاعش خرابه یعنی الان بی عدالتی نیست با این قیمت ها من بیام پول کلاس کنکور بدم و کتاب تست بگیریم این وسط یکسری از موسسات کنکوری می ترسن از کار بیکار شن خب بشن
      جیب ما مهم نیست ما دخل و خرج نداریم تو این اوضاع با این قیمت ها این بی عدالتی نیست که من برای مدرسه و امتحان یه جور درس بخونم برا کنکور یه جور دیگه مگه میشه تو سالی که امتحان نهایی هست برای مدرسه هم تشریحی بخونم هم تستی چجوری میشه باید تا ساعت چند برم مدرسه تا برگردم کی وقت میشه درسای همون سال و بخونم
      هم سال قبل این بی عدالتی نیست
      لطفاً موسسات کنکور این وسط بازار گرمی نکنن
      اگر همین مصوبه رو تغییر بدن و تکمیل تر کنن اوضاع درست میشه
      در ضمن برای عمومیا ما باید بخونیم که تو مدرسه نمره بگیریم یا نه
      پس نگران این نباشید

      42

        1. واقعا از وقتی این خبر استرسم هزار برابر شده پشت کنکوری چیکار کنه بدبخت میشه واقعا که استرسو زیاد میکنه میگه کم میکنیم اخه اینقدر پارادوکس

          35

    3. سلام ببخشید اگه ای طرح۶۰درصدی معدل قطعی بشه تکلیف داوطلبان نظام قدیم چی میشه؟ ترمیم ک نیس ازاون طرف اگه ترمیمم بذارن وقتی دانشگاه ها بخوان حدنصاب بذارن پس ترمیمه یه چی الکی میشه
      الآن تکلیف امثال من چیه ما مگه علم غیب داشتیم ک چندسال بعد میخوان رویه ی کنکور رو عوض کنن بنظرتون باید چیکارکنیم گیج شدیم بخدا

      31

    4. سلام اگه این تصویب بشه یکی که مثلا ریاضی خونده میخواد کنکور هنر بده باید اون ۶۰ درصدو چیکار کنه؟! نمره تخصصی از دروس فنی‌حرفه‌ای که نداره!
      بعد هم واقعا چطور میخوان ۶۰ درصد معدل حساب کنن؟ مدرسه با مدرسه فرق داره امتحاناشون فرق داره.. و عموما نمره‌ها رو بالاتر از اون چیزی که هست میدن. چجوری میخوان مقایسه کنن؟

      15

      1. سلام ببخشید چقداحتمال داره این مصوبه اجرابشه؟ تکلیف نظام قدیم چی میشه یعنی نظام قدیم هم تاثیرسوابق تحصیلیش ۶۰درصدقطعیه؟؟آخه این ک ظلمه ب ما یعنی دیگه باید قید درس خوندن رو بزنیم؟؟؟ آخه مایی ک منطقه محرومیم با دانش آموز تهرانی یکی هستیم؟؟ بنظرتون چی میشه واسه ماها؟؟ بخدا استرس گرفتیم موندیم چیکارکنیم

        34

    5. سلام ببخشید اینکه میگید معدل نظام قدیم هم تاثیرمستقیم داره آخه کسی ک ده سال پیش دیپلم گرفته و علم غیب هم نداشته ک ده سال بعد قراره با معدل وارد دانشگاه بشه با کسی ک الان یازدهمه و از این مصوبه ی تاثیرمعدل ۶۰درصدی قطعی خبرداره ومیتونه نمرشو ارتقا بده بنظرتون این ظلم ب اون داوطلب نیس آخه هرجوری بخوان حساب کنن اگه این مصوبه ی تاثیرمعدل بخواد اجرایی بشه باید گریبان گیر دانش آموزانی دوازدهم همون ۱۴۰۲ ب بعد بشه ن ماها
      الآن ترمیم ک نیس اگه بذارنن ب درد ما نمیخوره وقتی حدنصاب بذارن واسه دانشگاه
      این ک شما میگین اجرایی میشه پس چجوریه ک آقای امرایی میگن اجرایی شدن این طرح زیره صفره وپیگیری هستن

      29

    6. سلام ببخشید تکلیف نظام قدیم چی میشه واسه کنکور ۱۴۰۲؟ترمیم ک نیس اگه هم فعال بشه خب حدنصاب دانشگاه‌ها هس پس ترمیم کارساز نیس ما باید چیکارکنیم الان یعنی دیگه نمیتونیم ب آرزوهامون برسیم؟قید درس خوندن رو بزنیم؟

      32

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟