مشاوره انگیزشی کنکور

مشاوره انگیزشی محمد همتیار

بسیاری از اوقات برایمان پیش آمده که علاقه به تغییر رویه در زندگی خود داریم اما انگیزه کافی برای آن کار شاید در ما وجود نداشته باشد. مثلا دوست داریم درس بخوانیم و در کنکور شرکت کنیم و بهترین دانشگاه قبول شویم اما از خیلی از داوطلبا‌های کنکور شنیدیم که بسیار کار سختی است. بعضی‌ها هم که از درس خواندن خسته شده‌اند و استرس دارند و انگزه ندارند و … . در این زمان نیاز داریم با کسی در این‌باره حرف بزنیم و او هم ما را به مسیری که می‌خواهیم هل دهد. ما در این مقاله به مبحث شیرین مشاوره انگیزشی کنکور می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که اگر برای درس خواندن به دنبال انگیزه هستید باید چه کاری انجام دهید. پس این مطلب را از دست ندهید.

جناب آقای محمد همتیار مشاور ارشد گروه آموزشی ایماض و مدیر گروه برتر مجموعه، این مطلب را گردآوری کرده تا دانش آموزانی که هنگام کنکور انگیزه خود را از دست می‌دهند نیز بتوانند قوت خود را بازگردانند و بهتر از قبل به روند خود ادامه دهند.

مشاوره انگیزشی کنکور چیست؟

مشاوره انگیزشی یکی از انواع درمان‌های انگیزشی شخص محور است که روی زمان حال تمرکز می‌کند. این مشاوره تحصیلی برای کسانی مفید خواهد بود که می‌خواهند برای این که پیشرفت مثبتی در زندگی داشته باشند تمام تلاش خود را کنند. یا مثلا رفتاری را در خود تغییر دهند اما برای انجام آن انگیزه کافی ندارند.

افرادی که با رفتارهای خود تخریبی روبرو هستند اصولا آدم‌های دمدمی مزاجی هم هستند و احساسات مختلفی با ایده‌های متناقض در خود دارند. از طرفی این افراد با این که تاثیر منفی رفتارشان را بر روی زندگی شخصی یا اجتماعی یا خانواده خود می‌بینند باز هم برای تغییر انگیزه ندارند. این موضوع برای کنکور و درس خواندن هم پیش می‌آید، به همین دلیل در این زمان نیاز به یک مشاوره انگیزشی کنکور دارید تا به کمک شما بیاید. در ادامه مطلب برای شما از ایجاد انگیزه برای کنکور خواهیم گفت.

برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با محمد همتیار فرم زیر را پر کنید:






    درس سه سال در یک سال کنکور

    دلیل برای نداشتن انگیزه درس خواندن برای کنکور این است که داوطلب مجبور است دروس سه سال یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم را در یک سال کنکور بخواند و همیشه تست بزند و در آخر جمع بندی کند. مخصوصا دانش آموزانی که از سال دهم و یازدهم برای کنکور درس نخوانده‌اند و حالا که سال دوازدهم هستند شروع به درس خواندن کرده‌اند. پس اگر با همچین مشکلی روبرو هستید و برای برنامه ریزی کنکور خود دچار سردرگمی شده‌اید بهترین کار مراجعه به مشاوره انگیزشی کنکور است.

    مشاوره انگیزشی کنکور ایماض

    سال کنکور سال آزمون و خطا نیست

    دومین دلیلی که  انگیزه برای کنکور در شما باید وجود داشته باشد این است که سال کنکور سال آزمون و خطا نیست و شما به هیچ وجه نباید مسیری را اشتباه قدم بردارید. چون تمام تایم شما برای جبران کردن اشتباه از بین خواهد رفت و زمان برگشت ندارید.

    شکست در سال کنکور طبیعی است

    دلیل سوم طبیعی بودن شکست در کنکور و مسیر رسیدن به هدف است. چرا که شما حتی بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین افراد موفق هم ببینید، متوجه خواهید شد که در مقطعی از زمان آن‌ها هم شکست خورده‌اند و هیچ آدم موفق بدون شکستی وجود ندارد. با توجه به کمبود زمان این وظیفه مشاوره انگیزشی کنکور است که شما را در اولین فرصت به مسیر اصلی برگرداند و به شما روحیه و انگیزه کافی را بدهد. در غیر این صورت انگیزه دوباره توسط خود داوطلب شاید مدت‌ها طول بکشد و باز در این شرایط زمان از دست برود.

    بهترین مشاور انگیزشی کنکور کیست؟

    بهترین مشاور برای انگیزه دادن به کنکور کسی است که در مسیر پر پیچ و خم کنکور بتواند شما را همراهمی کند. فردی که علاوه بر تسلط روی تکنیک‌های انگیزشی کنکور، توانایی و اشراف کامل روی استراتژی‌های مطالعاتی و تست زنی و حتی جمع بندی کنکور هم داشته باشد.

    نکات مشاوره انگیزشی کنکور

    در  جلسات مشاوره انگیزشی کنکور به افراد آموزش می‌دهند تا در شرایط بحرانی و مواقعی که میزان انرژی و انگیزه برای ادامه خواندن درس پایین می‌آید باید چه کاری انجام دهید. در این جلسات مشاوران نکات زیر را به شما آموزش می‌دهند تا تمایل شما برای درس خواندن کنکور افزایش یابد.

    • داوطلب عزیز شما هیچ گاه نباید توانایی خودتان را زیر سوال ببرید و خود را دست کم بگیرید. هیچ گاه به خود اجازه ندهید که خودتان را همکلاسی‌هایتان یا افراد دیگر مقایسه کنید. شما استعداد و توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارید و به هیچکس شباهتی ندارید.
    • اگر در هنگام مطالعه تعلل کردید، اصلا خودتان را سرزنش نکنید. با آگاهی کامل نسبت به عادات روزانه خود آرام آرام خودتان را متقاعد کنید که باید هرچه زودتر با یک برنامه ریزی درسی درست درس خواندن را شروع کنید. البته در این راستا به هیچ عنوان عجله نکنید و سرسری دروس را نخوانید.
    • سبک و روش مطالعه خود را عوض کنید و با روشی جذاب‌تر شروع به درس خواندن کنید. مشاوره انگیزشی کنکور در این زمان می‌تواند برای شما کلی روش‌های جذاب برای درس خواندن به شما پیشنهاد بدهد.
    • این را در خود قبول کنید که شما برای مدت کمی قرار است زیاد درس بخوانید و مطالعه کنید و این زمان همیشگی نیست. شاید در این مدت از محدوده راحتی خود خارج شوید اما آینده درخشان خود را تجسم کنید. در این صورت به این نتیجه می‌رسید که فرایند مطالعه را برای خود آسان و راحت کنید.

    مشاوره تحصیلی انگیزشی تلفنی ایماض محمد همتیار

    قبل از ثبت نام برای مشاوره انگیزشی کنکور

    نکته‌ای که خیلی از داوطلبان عزیز باید به آن توجه کنند این است که قبل از ثبت نام و استفاده از خدمات مشاوره انگیزشی کنکور در هر موسسه‌ای باید حواستان را جمع کنید که ابتدا به صورت مستقیم و حضوری با مشاور ارتباط بگیرید. در ابتدا چند مشکل خود در ارتباط با کنکور را در اختیار مشاور خود قرار دهید و مشاور را محک بزنید تا متوجه شوید آیا مشاور از پس مشکلات شما برمی‌آید یا خیر. سپس شما می‌توانید خودتان را آماده کنید که در موسسه مشاوره ثبت نام کنید.

    سخن آخر

    ما در این مقاله سعی کرده ایم به شما یاد دهیم که اگر برای کنکور انگیزه خود را برای درس خواندن از دست دادید یا انگیزه کافی ندارید باید چه نکاتی را رعایت کنید. شما می‌توانید برای این که این مراحل به خوبی و با راهنمایی بیشتر طی شود از یک مشاوره انگیزشی کنکور کمک بگیرید. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید.

    برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با محمد همتیار فرم زیر را پر کنید:






      https://www.imazacademy.ir/?p=3219

      نظرات

      0 نظر در مورد مشاوره انگیزشی کنکور

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

      اشتراک گذاری:
      واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
      پشتیبانی
      سلام دوست من
      خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟