بهترین منابع زیست کنکور

بهترین منابع زیست کنکور گروه آموزشی ایماض

درس زیست برای بسیاری از داوطلبان گروه علوم تجربی، حجم زیادی نسبت به درس های دیگر دارد حال آن که ضریب بیشتری هم دارد. کسب درصد و تراز خوب در این درس مهم نیازمند عواملی است که انجام دادن آن ها نتایج خوبی را به دنبال دارد. یکی از این عوامل مهم بعد از برنامه ریزی کنکور داشتن بهترین منابع زیست کنکور است. مطالعه یک کتاب جامع و کامل بهتر از خواندن چندین کتاب مختلف است. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع زیست بپردازیم.

معرفی منابع زیست کنکوری

منابع زیست کنکور به شما کمک می کنند تا مهارت تست زنی تان را تقویت کنید و با مفهوم خط به خط دروس آشنا شوید. اما توجه داشته باشید که منبع اول شما برای مطالعه، کتاب درسی می باشد. شما ابتدا باید کتاب درسی را خط به خط مطالعه کنید و پس از تسلط یافتن به آن، جهت تثبیت مفاهیم به سراغ کتاب های کمک آموزشی و تستی بروید.

زیست خیلی سبز

بسیاری از داوطلبان گروه تجربی، کتاب خیلی سبز را به عنوان منبع دوم انتخاب می کنند. این کتاب دارای یک درسنامه کامل و جامع است که به زبانی ساده و قابل فهم به توضیح موضوعات درسی و مرتبط کردن آن ها به هم می پردازد. البته کتاب زیست خیلی سبز به دلیل حجم زیادی که دارد مناسب افرادی که فرصت کمی برای مطالعه دارند نمی باشد. اما اگر در اول راه هستید این کتاب می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

تست های آورده شد در کتاب خیلی سبز، سطح بالایی ندارند و از این نظر کتاب های نشر الگو بهتر کار کرده اند. اما درسنامه خیلی سبز امتیاز بالاتری نسبت به سایر کتاب های منبع زیست دارد. این کتاب را به دانش آموزانی که ضعیف تر هستند توصیه می کنیم. البته منظور ضعیف بودن این است که در ابتدای راه هستند و حتی کتاب درسی را نیز به صورت کامل مرور نکرده اند.

بهترین منابع زیست کنکور ایماض

 

زیست نشر الگو

یکی دیگر از بهترین منابع زیست کنکور، کتاب زیست از انتشارات الگو می باشد. در گذشته نشر الگو تنها کتاب جامع از لحاظ کیفیت تست ها به شما می آمد اما اکنون انتشارات دیگر هم به عرضه کتاب های همتای نشر الگو پرداخته اند. کتاب زیست نشر الگو دارای یک درسنامه قوی منطبق با کتاب درسی است که در آن نویسنده، به تحلیل تمامی تصاویر کتاب پرداخته است.

تست های آورده شده در نشر الگو با استاندارد های کنکور طراحی شده اند و برای هر تست پاسخنامه ای کامل و جامع نوشته شده است که به تبیین مفاهیم درسی می پردازد. تست های این کتاب به صورتی طرح شده اند تا داوطلب را مجاب کنند خط به خط کتاب درسی را مطالعه کند و از هیچ نکته ریز و درشتی غافل نشود. نشر الگو برای همه پایه ها نگارش شده است و انتخاب مناسبی برای داوطلبان قوی تر می باشد.

زیست کامل میکرو طلایی گاج

این کتاب برای افرادی که در سطح متوسط قرار دارند مناسب می باشد. جلد اول کتاب شامل تست های چالش بر انگیز به همراه پاسخنامه کامل و تشریحی می باشد. جلد دوم کتاب نیز درسنامه مطابق با کتاب زیست درسی است. مجموعه ای کتاب شامل 3000 تست به صورت درس به درس است که تمام نکات ریز در پاسخنامه تشریحی متذکر شده است. هم چنین جهت جمع بندی دانش آموزان، از جدول ها و نمودار هایی کمک گرفته شده تا مطالعه کلی را در کمترین زمان، ممکن کند.

در کتاب زیست میکروطلایی گاج، تست ها به صورتی طرح شده اند تا خط به خط کتاب مرور شود و چیزی از تصاویر، پاورقی و… از قلم نیافتد.

برای دریافت کتاب‌های تست و مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان برای خرید بهترین کتاب کنکور، فرم زیر را پر کنید تا مشاورین ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند:





    فاگوزیست

    از بهترین منابع زیست کنکور می باشد و آموزش محور است. فاگوزیست یک کتاب کامل و جامع جهت یادگیری بهتر و دقیق مفاهیم درسی می باشد و در آن خط به خط کتاب درسی بررسی شده است. در این کتاب قید ها( اغلب، همه، همیشه، برخی و..) که اهمیت ویژه ای در کنکور سراسری دارند بولد شده اند تا توجه دانش آموزان به آن جلب شوند.هم چنین زیر جملات و کلمات مهم درسی خط کشیده شده است.

    در کتاب فاگوزیست، مطالب مرتبط به هم، در فصل های آینده و یا کتاب زیست سال گذشته در کنار هم ذکر می شوند تا دانش آموز بتواند بین آن ها رابطه پیدا کند و در ذهن بسپارد.

    در این کتاب از کلمات و جملات نا مفهوم ابهام زدایی می شود تا درک را برای داوطلبان راحت تر کند. یکی از بهترین ویژگی های کتاب فاگوزیست، بررسی جز به جز و دقیق شکل هاب کتاب درسی و ذکر نکات آن ها می باشد که بسیار مفید و کاربردی است.

    همان طور که گفته شد، فاگوزیست یک کتاب کامل و جامع جهت آموزش می باشد اما حجم بسیار زیادی دارد. لذا برای افرادی که فرصت کمی برای مطالعه دارند مناسب نمی باشد. فاگوزیست یک کتاب آموزش محور است و برای تقویت مهارت تست زنی باید به دنبال کتاب دیگری باشید.

    قلمچی

    کتاب زیست آبی قلمچی شامل مجموعه ای از تست های کنکور سراسری و قلمچی می باشد. مولفین این کتاب چند نفر هستند و همین موضوع سبب شده تا تست های متنوعی طراحی شوند. به این ترتیب داوطلبان به وسیله این کتاب می توانند از چند دیدگاه به حل سوالات بپردازند.

    تست های طرح شده در قلم چی، جز سخت ترین سوالات زیست می باشند و می توان گفت گاهی از کنکور سراسری نیز دشوار تر هستند. کتاب دارای درسنامه است اما کامل و جامع نمی باشد و بیشتر برای کلی خوانی نوشته شده است.

    آی کیو پلاس گاج

    همان طور که از نام کتاب بر می آید، آی کیو پلاس شامل سوالات سطح بالا و دشوار زیست می باشد. اگر فکر می کنید به اندازه کافی در حل سوال های تستی زیست مهارت کسب کرده اید و مفاهیم کتاب درسی را اصطلاحا قورت داده اید، این کتاب می تواند به شما کمک کند تا خود را بسنجید.

    طراحان کتاب از تست هایی استفاده کرده اند که تنها عده ای خاص می توانند به آن پاسخ دهند به همین دلیل لازم است که قبل خرید تسلط کافی را داشته باشید. اما اگر اول راه هستید و یا در سطح متوسطی قرار دارید، این کتاب را انتخاب نکنید چرا که ممکن است باعث به وجود آمدن ناامیدی و کاهش اعتماد به نفس در شما شود.

    نشر دریافت

    این کتاب محور آموزشی دارد و با خواندن آن می توانید شیوه مطالعه کتاب درسی زیست را به صورت جزئی و دقیق فرا بگیرید. البته این کتاب را به عنوان کتاب مکمل به شما توصیه می کنیم.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: روش مطالعه زیست شناسی کنکور سراسری!

    سخن آخر

    در این مطلب سعی داشتیم بهترین منابع زیست کنکور را به شما معرفی کنیم و و به ویژگی های هریک اشاره کنیم. آگاهی از این نکات به شما کمک می کند تا بر اساس فرصتی که برای مطالعه دارید یک برنامه ریزی درسی و یک منبع کامل را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=2641

    نظرات

    0 نظر در مورد بهترین منابع زیست کنکور

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟