بهترین منابع فیزیک کنکور

بهترین منابع فیزیک کنکور ایماض

درس فیزیک جز دروس تخصصی گروه علوم تجربی و علوم ریاضی می باشد. داشتن درصد بالا در این درس می تواند تاثیر زیادی بر رتبه داوطلبان بگذارد پس باید یادگیری درس فیزیک را جدی بگیرید. قبل از رفتن به سراغ کتاب منبع تست ابتدا باید بر مفاهیم پایه ای و اصلی درس مسلط شوید. در صورت لزوم از کلاس های خصوصی فیزیک استفاده کنید و در کنار آن به تقویت مهارت تست زنی این درس بپردازید. در این مطلب قصد داریم تا بهترین منابع فیزیک کنکور را به شما معرفی کنیم.

راستی یادت نره این مطلب هم بخونی: بهترین منابع شیمی کنکور

معرفی بهترین منابع فیزیک

همان طور که گفته شد برای دروس کنکور ابتدا باید بر منبع اول یعنی کتاب درسی مسلط باشید و آن را دقیق و جز به جز مطالعه کنید. پس از آن بر اساس سطحی که در آن قرار دارید ( قوی، ضعیف…) منبع مناسب را انتخاب و از آن استفاده کنید.

کتاب گاج

یکی از بهترین منابع فیزیک کنکور، کتاب گاج می باشد. این کتاب شامل 4 جلد است که در آن سوالات تستی پایه، سال دوازدهم و پاسخنامه کلیدی آورده شده است. جلد دوم نیز پاسخنامه تشریحی به اضافه نکات آموزشی مهم می باشد. نحوه قرار گیری تست ها در کتاب به گونه ای است که با برنامه ریزی کنکور شما هماهنگ باشد و به صورت دسته بندی شده قرار گرفته است.

سوالات کتاب گاج مجموعه کامل از تست های مفهمومی، آموزشی و چالش برانگیز می باشد. بخشی با عنوان یک قدم تا صد قدم در پایان هر فصل قرار گرفته شده است که در آن سوالات با سطح دشواری بالا طراحی شده اند. دانش آموزان قوی تر در صورت تمایل می توانند این سوالات را حل کنند تا به کسب درصد بالاتر در فیزیک نزدیک شوند.

از مزایای دیگر کتاب های گاج این است با این حجم زیاد، مناسب برای جمع بندی هم می باشد. اما چگونه؟ در ابتدای هر فصل شماره سوالاتی که برای زمان جمع بندی مناسب هستند را مشخص کرده است تا داوطلبان بتوانند به سرعت آن ها را پیدا کنند. حل این سوالات در زمان جمع بندی باعث می شود تا مطالب یک بار دیگر برای داوطلب مرور شود و در کنار آن از تکنیک های حل سوالات کنکوری فیزیک استفاده کند.

جلد دوم کتاب گاج، پاسخنامه تشریحی سوالات آن می باشد.  صورت هر تست و گزینه های آن در پاسخنامه به صورت دقیق و شفاف بررسی شده اند تا دانش آموز بتواند از تمام جهات به سوال پی ببرد. نکات مهم آموزشی در کادرها مشخص شده اند تا به آن توجه ویژه شود و هنگام جمع بندی نیز در دسترس باشند.

کتاب میکروطلایی گاج فیزیک نیز مجموعه از این چهار جلد می باشد که در دو جلد خلاصه شده است اما اگر فرصت کافی دارید پیشنهاد ما به شما مجموعه چهار جلدی برای فیزیک می باشد.

برای تهیه کتاب گاج فیزیک و همچنین مشاوره تحصیلی تلفنی فرم زیر را پر کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:






    کتاب خیلی سبز

    کتاب فیزیک خیلی سبز نیز از بهترین منابع فیزیک کنکور می باشد که در چهار جلد به چاب رسیده است. مجموعه اول شامل تست های پایه ای و پاسخنامه تشریحی می باشد. در مجموعه دوم، هر جلد نیمی از تست های کتاب فیزیک دوازدهم به همراه پاسخنامه قرار داده شده است.

    کتاب های فیزیک خیلی سبز دارای درسنامه کامل و خط به خط منطبق با کتاب درسی می باشد. پاسخنامه تشریحی آن نیز به گونه ای تالیف شده که تمام مباحث کتاب درسی را به خوبی پوشش می دهد و نکته ای را از قلم نمی اندازد.

    تست های آورده شده در کتاب های خیلی سبز فیزیک، به صورت دسته بندی شده قرار گرفته اند و به صورت بخش بندی شده در کتاب آورده شده اند. در پایان هر بخش تست هایی با عنوان آزمونک طراحی شده است که برای اطمینان از یادگیری دانش آموزان می باشد. در انتهای هر فصل نیز آزمون تستی جامع ای قرار داده شده تا دانش آموزان بتوانند خود را محک بزنند.

    برای دانش آموزان قوی تر، سوالات ویژه ای قرار داده شده است و آن ها می توانند برای افزایش قدرت و سرعت تست زنی، به این سوالات پاسخ دهند.

    بهترین منابع فیزیک کنکور

    کتاب نشر الگو

    اگر دانش آموز کلاس دهم و یازدهم هستید می توانید از کتاب های پایه به پایه الگو استفاده کنید و فیزیک هر پایه را به صورت اختصاصی و کامل یاد بگیرید. نشر الگو برای دانش آموزان نظام جدید کتاب جامع تالیف نکرده است اما کتاب های پایه ای آن نیز منبع خوبی برای داوطلبانی که فرصت کافی دارند می باشد.

    در هر کتاب حدود 1000 تست با سطح استاندارد طراحی شده است که به یادگیری فیزیک و تکنیک های حل سوالات کمک بزرگی می کند. درسنامه آورده شده در مجموعه کتاب های نشر الگو مطابق با کتاب درسی می باشد و به صورت دقیق به آموزش مباحث پرداخته است. برای محک داوطلبان آزمون های جمع بندی نیز طراحی شده است. کتاب های نشر الگو در مجموع خوب می باشند اما از کتاب های گاج و خیلی سبز کمی ضعیف تر می باشد.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: درس خواندن ،چگونه درس بخوانیم ؟

    کتاب خوشخوان

    این کتاب در از لحاظ طراحی سوالات و مباحث آموزشی در درسنامه سطح بسیار بالایی دارد و به وصورت اختصاصی برای داوطلبان تیزهوش و المپیادی تالیف شده است. اگر دانش آموز قوی هستید و بر تمام مباحث مسلط شده اید این کتاب می تواند گزینه خوبی برای به چالش کشیدن دانش شما باشد. کتاب خوشخوان به دانش آموزان ضعیف و متوسط توصیه نمی شود.

    کتاب مهر و ماه

    انتشارات مهر و ماه همچون گاج، 4 جلد کتاب تالیف کرده است. یک مجموعه دو عددی برای فیزیک پایه و مجموعه دیگر برای سال دوازدهم می باشد. سوالات طراحی شده مهر و ماه از لحاظ تعداد از گاج کمتر می باشد اما کمی دشوار تر است. درسنامه آورده شده در این کتاب کامل و جامع است و منطبق با منبع اول داوطلبان طراحی شده است.

    دانش آموزانی که فیزیک را خوب نخوانده اند از چه کتابی شروع کنند؟

    اگر دانش آموزی هستید که به فیزیک علاقه ندارید و یا فکر می کنید فیزیک درس سختی است و چیزی از آن نمی دانید از کتاب های پایه ای شروع کنید. کتاب های سیر تا پیاز انتشارات گاج و آموزش شگفت انگیز خیلی سبز انتخاب های مناسبی برای شما می باشند. با مطالعه درسنامه کتاب های نامبرده و حل سوالات، با مفاهیم ابتدایی فیزیک آشنا خواهید شد و تصویر ذهنی درستی از آن پیدا خواهید کرد. پس از آن می توانید به سراغ یکی از منابع نام برده بروید.

    سخن آخر

    از اهمیت درس فیزیک در کنکور سراسری نباید غافل شد. ما سعی کردیم بهترین منابع فیزیک کنکور را به شما معرفی کنیم تا با انتخاب آن ها بتوانید در آموزش و یادگیری مفاهیم کتاب و تکنیک های حل تست، مسیر درستی را طی کنید. اگر در یادگیری فیزیک دچار مشکل هستید از معلم های مدرسه و یا کلاس های خصوصی استفاده کنید و قبل از تسلط بر مباحث به سراغ کتاب های تست و حل تمارین نروید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=2686

    نظرات

    0 نظر در مورد بهترین منابع فیزیک کنکور

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟