دریافت کد سوابق تحصیلی چگونه ممکن است!

دریافت کد سوابق تحصیلی ایماض

داوطلبانی که سوابق تحصیلی کنکور سراسری را مشمول هستند، باید قبل از این که فرم اینترنتی را تکمیل کنند، ابتدا مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی را انجام دهند که این کار را می‌توانند توسط سایت دیپ کد dipcode.medu.ir انجام دهند که شما باید شماره دانش آموزی، کد منطقه و سال تولد خود را در این سایت وارد کنید تا کد برای شما نمایان شود.

برای درخواست مشاوره تحصیلی تلفنی در باره کد سوابق تحصیلی کنکور فرم زیر را پر کنید:






    داوطلبان کدام رشته ها می‌توانند کد سوابق تحصیلی را دریافت کنند؟

    داوطلبانی که در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی نظام ترمی واحدی_سالی واحدی سال 84 به بعد و یا این که نظام جدید یعنی 3-3-6 هستند و نکته‌ی دیگر این که امتحاناتی بعضی از دروس دیپلم، پیش دانشگاهی و دوازدهم این افراد به صورت نهایی و در سطح کشور برگزار شده باشد. این داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی تا سقف 30 درصد و به صورت یک امتیاز مثبت در نمره کل نهایی آن‌ها لحاظ می‌شود.

    آموزش و پرورش کشور برای این که در راستای اعمال و دریافت کد سوابق تحصیلی به سازمان سنجش کشور در سال 1401 کمکی کرده باشد، سایتی را فراهم آورده است که در آن متقاضیان کنکور سراسری می‌توانند به آن رجوع کنند و کد خود را جهت ورود به دانشگاه‌های سراسری دریافت کنند. این سایت به نشانی dipcode.medu.ir می‌باشد.

    هر یک از داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شخصی خود مانند شماره دانش آموزی، کد منطقه و سال تولد و مشخص کردن مقطع تحصیلی مورد نظر خود در این سایت دیپ کد، به کد مورد نظر که همان کد سوابق تحصیلی دانش آموز یا داوطلب است، دسترسی پیدا کند. ما در ادامه این مقاله برای مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی و این که در چه زمانی و به چه نحوه‌ای می‌توانند آن را دریافت کنند توضیح خواهیم داد.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کدامند؟

    مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور سراسری1401

    همان طور که قبلا هم توضیح داده بودیم، همه‌ی متقاضیان کنکور سراسری مشمول این نیستند که بتوانند کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. مشمولان فقط سامل موارد زیر می‌باشند:

    • دواطلبانی که در یکی از رشته‌های نظری مانند رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی در از سال 1384 به بعد فارغ التحصیل شده باشند مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند.
    • داوطلبانی که در نظام ترمی واحدی سالی واحدی توانستند مدرک پیش دانشگاهی خود را بعد از سال 1391 دریافت کنند.
    • داوطلبانی که در نظام جدید 3-3-6 بعد از سال 1398 موفق شدند مدرک دیپلم را اخذ کنند و فارغ التحصیل شوند.
    • داوطلبانی که در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در نظام جدید و نظام قدیم فارغ التحصیل شدند نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی ندارند.
    • داوطلبانی هم که تصمیم به استفاده از مدرک کاردانی به جای مدرک پیش دانشگاهی دارند و یا اینکه پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 1391 گذرانده‌اند، نیازی ندارند که کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

    دریافت کد سوابق تحصیلی ایماض

    زمان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای کنکور 1401

    • داوطلبانی که در نظام قدیم فارغ التحصیل شدند و تصمیم به شرکت در کنکور سراسری سال 1401 را دارند، برخلاف نظام جدید باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری که به احتمال زیاد در بهمن ماه است، برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود از طریق سایت دیپ کد به نشانی medu.ir اقدام کنند و فرم ثبت نام خود را در آن پر کنند.
    • داواطلبانی هم که به هر دلیلی نتوانستند در زمان ثبت نام کنکور سراسری کد سوابق تحصیلی خود دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را دریافت کنند، اصلا نگران نباشند. چرا که در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری، فرصت دیگری به آن‌ها داده می‌شود تا هم بتوانند در کنکور ثبت نام کنند و هم اگر نیازی به ویرایش اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی بوده است، آن را در سایت سازمان سنجش انجام دهند.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: کارنامه سبز کنکور چیست و چه کاربردی دارد؟

    زمان دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم برای کنکور 1401

    • با توجه به اطلاعیه‌ای که مدارس محل تحصیل برای داوطلبان نظام جدید قبل از ثبت نام کنکور سراسری سال 1401 می‌دهند، باید کد سوابق تحصیلی را حتما از طریق سایت دیپ کد به نشانی medu.ir دریافت کنند.
    • دانش آموزان و داوطلبان باید به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی که همان سایت دیپ کد است رجوع کنند و با وارد کردن اطلاعاتی که سایت از آن‌ها می‌خواهد نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام نمایند و در زمان ثبت نام کنکور سراسری می‌توانند تنها با درج این کد اطلاعات فردی خود را مشاهده نمایند.

    مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش برای کنکور سراسری

    شما می‌توانید از طریق مراحل زیر کد خود را دریافت کنید:

    • به سایت دیپ کد به نشانی اینترنتی medu.ir رجوع کنید.
    • روی لینک مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید.
    • اطلاعات خواسته شده در کادر مربوطه مانند کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مدرسه، کد مقطع، و تاریخ تولد را وارد کنید. در قسمت کد مقطع باید گزینه‌های متوسطه، پیش دانشگاهی، متوسط دوم، فنی وحرفه‌ای و کارو دانش برای شما نمایان شود و شما رشته خود را انتخاب کنید. منظور از متوسطه، داوطلبانی هستند که دیپلم خود را در 1384 به بعد دریافت کرده‌اند و متوسطه دوم منظور داوطلبانی هستند که در نظام جدید 3-3-6 فارغ التحصیل شده‌اند. دواطلبانی هم که در رشته فنی حرفه‌ای و کاردانش در سال 1398 به بعد فارغ التحصیل شده‌اند مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی هستند که گزینه مربوط به خود را انتخاب کنند.

    سخن پایانی

    ما در این مقاله به طور کامل برای شما دواطلبان ودانش آموزان نظام قدیم و نظام جدید توضیح دادیم که چگونه می‌توانید کد سوابق تحصیلی خود را از طرق سایت اینترنتی دریافت کنید. همچین گفتیم که چه کسانی مشمول دریافت این کد هستند. درضمن برای دریافت برنامه ریزی کنکور و برنامه ریزی درسی به لینک قبل مراجعه کنید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=2471

    نظرات

    0 نظر در مورد دریافت کد سوابق تحصیلی چگونه ممکن است!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟