هزینه مشاور تحصیلی

هزینه مشاور تحصیلی

بسیاری از دانش آموزان پس از این که تصمیم به شرکت در آزمون سراسری را می گیرند، لازم است تا از تجربیات یک راهنما استفاده کنند. به این دلیل که فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و بهتر است راهی را در پیش گرفت که کمترین اشتباه را منجر شود. مبحث کنکور نیز جز مواردی می باشد که در وجود یک مشاور دانا برای آن می تواند فواید بسیاری برای داوطلب داشته باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا در مورد مشاور کنکور و هزینه مشاور تحصیلی بحث کنیم. پس با ادامه مقاله همراه باشید.

هزینه مشاور تحصیلی ایماض

اهمیت وجود مشاور کنکور

همه داوطلبان می دانند که برای رسیدن به نتیجه دلخواه در هر کاری، احتیاج به داشتن یک برنامه ریزی درست و اجرای دقیق آن است. پیروی از برنامه ریزی کلی ممکن است برای برخی از افراد مشکل باشد، به این دلیل که با روحیات فردی داوطلب سازگار نیست. بنابراین برنامه ریزی کنکور باید شخصی سازی شود تا بهترین نتیجه را حاصل کند. مشاوران تحصیلی که در این زمینه بسیار با تجربه هستند به شما کمک می کنند تا برنامه ماهانه و هفتگی کنکوری را بر اساس خصوصیات و ظرفیت خودتان بنویسید.

علاوه بر آن، مشاور و راهنمای تحصیلی پا به پای شما در مسیر رسیدن به موفقیت گام بر می دارد و تلاش می کند تا روحیه خود را از دست ندهید و یک شکست کوچک سبب کنار گذاشتن هدفتان نشود. دلایلی ممکن است سبب شود تا بسیاری از دانش آموزان توانمند تمایل به دریافت مشاوره و راهنمایی نداشته باشند و بر اساس دانسته های خود برنامه های لازم را تدوین کنند. هزینه مشاور تحصیلی یکی از این علت ها می باشد. در برخی از شهر های بزرگ مشاوران برجسته ای با دریافت هزینه های هنگفت جلسات مشاوره را برگزار می کنند. اما موسساتی نیز وجود دارند که با دریافت هزینه های منصفانه تر به دانش آموزان مشاوره می دهند. در هر صورت اهمیت وجود یک مشاور و راهنمای دلسوز را نمی توان نادیده گرفت. کما آن که کنکور یک اتفاق سرنوشت ساز است و وجود انسانی آگاه در کنار شما لازم است.

هزینه مشاوره

خوشبختانه امروزه موسسات مشاوره تحصیلی بسیار گسترش یافته اند و تقریبا در هر جایی می توان از خدمات این عزیزان استفاده کرد. با همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده نیز، مشاوره های غیر حضوری افزایش پیدا کرد و دانش آموزانی هم که به مشاوران به نام و با تجربه به صورت حضوری دسترسی نداشتند، از این طریق به راه ارتباطی موثری را یافتند.

اغلب داوطلبان به دنبال مشاوری هستند که رفع کننده بسیاری از مشکلات و مسائل درسی آن ها باشد و به ذهن آشفته آن ها در زمان بروز ناکامی، جهت دهد.

هزینه مشاور تحصیلی چقدر است ایماض

مبنای قیمت گذاری مشاوره تحصیلی چیست؟

در صورتی که مشاوره انگیزشی و روان شناسی باشد بر مبنای مصوبه سازمان نظام روان شناسی مشخص می گردد که این موضوع نیز بر اساس مدرک تحصیلی مشاور، کارشناسی ارشد و یا دکتری متغیر است. اما به صورت کلی مشاوره جلساتی انگیزشی و روان شناسی بر حسب دقیقه می باشد و استاندارد آن بین 30 دقیقه تا یک ساعت است.

عوامل موثر در قیمت مشاوره تحصیلی

هزینه مشاور تحصیلی با مشاوره انگیزشی متفاوت است و بر عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

دریافت هزینه جلسه ای

قوانین و مقررات تعیین شده بر هر موسسه و مشاور تحصیلی متفاوت است. برخی هزینه مشاوره را به ازای هر جلسه دریافت می کنند. برای مثال در کلان شهر تهران هزینه هر جلسه برای مشاوره تحصیلی تا یک میلیون تومان و بیشتر هم می رسد.

دریافت هزینه هفتگی

برخی از موسسات نیز دریافت حق مشاوره را به صورت هفتگی قرار می دهند. معمولا در این مراکز تعداد مراجع و داوطلب در جلسات زیاد است و برنامه ها به صورت کلی و از پیش تعیین شده است. در مواردی نیز جلسات را به صورت فردی برگزار می کنند تا داوطلب بر اساس ویژگی های شخصی خود برنامه درسی دریافت کند.

دریافت هزینه ماهانه

به نظر بسیاری از داوطلبان، دریافت هزینه مشاور تحصیلی به صورت ماهانه از سوی موسسه به صرفه تر می باشد. علاوه بر آن در صورتی که از روند مشاوره راضی نبودید از ماه بعد انصراف می دهید. البته لازم به ذکر است که حصول نتیجه در مشاوره تحصیلی به حداقل سه هفته احتیاج دارد. و براساس آن می توان تصمیم گیری نمود.

پارامتر های انتخاب مشاور تحصیلی

لازم است تا داوطلبان از اصول انتخاب یک مشاور خوب آگاه شوند تا بتوانند یک انتخاب درست را در این زمینه داشته باشند. همان طور که گفته شد، کنکور یک اتفاق سرنوشت ساز است و آینده شغلی شما را تعیین می کند. تمام دقایق و لحظاتی که در آن زمان سپری می شوند ارزشمند هستند و باید به بهترین شکل استفاده شوند. وجود یک مشاور آگاه و دلسوز که در این زمینه سال ها تجربه دارد بار زیادی را از دوش شما بر خواهد داشت. اما ویژگی های یک مشاور خوب چیست؟

تجربه مشاور

یک مشاور خوب باید سابقه سال ها فعالیت را داشته باشید و و با تمام جوانب کنکور و داوطلبان آشنایی داشته باشد. بداند چه روشی برای درس خواندن  بهتر است و کدام راه شما را زودتر به موفقیت می رساند.

خدمات مشاوره ای

شما باید بر اساس هزینه مشاور تحصیلی، خدمات و اقدامات مناسب آن را دریافت کنید. برای مثال وجود یک برنامه راهبری، دفتر برنامه ریزی، مشاور دلسوز و پیگیر حداقل خدماتی می باشد که باید از سوی موسسات ارائه شود. پس از آن می توانید بر اساس نیاز کلاس های رفع اشکال درسی، منابع کمک آموزشی و … را دریافت کنید.

وقت گذاشتن و پیگیری

یک مشاور خوب سعی می کند تا در جلسات مشاوره تمام نکات لازم را به زبانی ساده بیان کند و به دقت پیگیری فعالیت ها و اعمال داوطلب باشد.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی را پیرامون راهنمایی تحصیلی و هزینه مشاور تحصیلی بیان کنیم. همان طور که گفته شد. وجود یک راهنمای تحصیلی مجرب در کنار دوطلب کنکوری لازم است. و همان طور که گفته شد هزینه های مشاوره به عوامل مختلفی بستگی دارد و وابسته به نوع دریافت خدمات شما می باشد. خوشبختانه موسسات مشاوره تحصیلی افزایش یافته اند و همه افرادی می توانند به صورت حضوری و غیر حضوری از خدمات آن ها بهره مند شوند.

https://www.imazacademy.ir/?p=3171

نظرات

0 نظر در مورد هزینه مشاور تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
پشتیبانی
سلام دوست من
خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟