بهترین منابع شیمی کنکور

بهترین منابع شیمی کنکور

کتاب شیمی یکی از هیجان انگیز ترین دروس برای گروه علوم تجربی و علوم ریاضی می باشد. هر کسی که شیمی را به خوبی یاد گرفته باشد قطعا طعم شیرین مسئله ها و تست های آن را چشیده و به آن علاقمند شده است. هر درسی که به روش درست یاد گرفته شود، مطالعه آن را جذاب تر و انسان را مجاب به یادگیری بیشتر می کند. در این مطلب قصد داریم به به معرفی بهترین منابع شیمی کنکور بپردازیم. با ادامه مقاله همراه باشید.

معرفی بهترین کتاب های کمک آموزشی درس شیمی

داوطلبانی که به درس شیمی مسلط شده اند حال برای تقویت مهارت های تست زنی احتیاج به یک منبع کامل و جامع دارند تا تمام کتاب درسی را پوشش دهد. پیشنهاد میکنیم که این منابع را حتما در برنامه ریزی کنکور خود لحاظ کنید.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: بهترین منابع زیست کنکور

کتاب شیمی آبی کنکور قلمچی

این کتاب بیشتر بر پایه تست می باشد. جلد اول شیمی آبی شامل سوالات تستی تالیفی و سوالات تستی کنکور سراسری در سال های اخیر می باشد. جلد دوم آن نیز شامل پاسخنامه تشریحی تست ها است. فصل های آمده در این کتاب مطابق با شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد.
درسنامه کتاب شیمی آبی به صورت کلی نوشته شده است و برای آموزش کافی نمی باشد. به همین دلیل این کتاب مناسب برای دانش آموزان متوسط می باشد که با مفاهیم درسی آشنایی دارند و برای یادگیری بیشتر به سراغ حل تست می روند. تست های آورده شده در این کتاب شامل تست های میکروطبقه بندی می باشد که تمامی فصول مرتبط را پوشش می دهد.

بهترین منابع شیمی کنکور ایماض

مسائل شیمی کنکور نشر الگو

کتاب مسائل شیمی نشر الگو شامل تمام فصول کتاب درسی دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد. این کتاب برای حل مسائل شیمی ابتدا یک توضیح کلی و دقیق از آن ارائه می دهد و سپس با طراحی تمرین های ساده، دانش آموزان را مجاب به یادگیری مراحل مسئله می کند.
درسنامه آورده شده در این کتاب کامل و جامع نیست اما در آن تکنیک هایی برای دور زدن راه حل های طولانی مسائل شیمی تعریف شده است. همان طور که از نام کتاب پیداست، این کتاب بیشتر برای حل مسائل کنکوری شیمی طراحی شده است اما یکی از معایب آن اندک بودن سوالات تستی در آن است. لذا برای تقویت تست زنی باید به سراغ کتاب جامع تری بروید و ازین کتاب بیشتر برای یادگیری تکنیک های تست زنی شیمی در کنکور استفاده کنید.

برای دریافت تمامی این منابع و مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:






    مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز

    این کتاب می تواند منبع کامل و جامعی برای داوطلبان باشد. کتاب مسائل شیمی شامل تست های طبقه بندی شده می باشد که حل کردن آن باعث می شود مباحث دروس به صورت مرتبط و به هم پیوسته در ذهن دانش آموزان نقش ببندد. در این کتاب تکنیک های تست زنی کنکور آموزش داده می شود که باعث افزایش سرعت تست زنی در کنار یاد گیری دروس می شود.
    تست های آورده شده در کتاب شیمی خیلی سبز سطح بالا و استانداردی دارند و مناسب برای دانش آموزان متوسط به بالا و قوی می باشند. درسنامه آورده شده در این کتاب به صورت دقیق و عمقی می باشد، لذا دانش آموزانی که اول راه هستند و در سطح ضعیف و متوسط قرار دارند می توانند از درسنامه شیمی خیلی سبز کمک بگیرند.

    کتاب شیمی جامع تست خیلی سبز

    این کتاب برای دانش آموزان متوسط به بالا و قوی توصیه می شود. کتاب تست جامع شیمی خیلی سبز از بهترین منابع شیمی کنکور به حساب می آید و شامل تست های کامل و استانداری می باشد. کتاب جامع خیلی سبز می تواند برای داوطلبان قوی به عنوان منبع بعد از کتاب درسی مناسب باشد. داوطلبان ضعیف تری که فرصت کمی برای مطالعه دارند می توانند از کتاب برای تمرین و تکرار بیشتر استفاده کنند.
    درسنامه به کار رفته در این کتاب کامل می باشد اما برای مطالعه جز به جز و دقیق کافی نیست و باید به دنبال کتاب آموزش محور کامل تری باشید. در درسنامه سعی شده که مطالب به حاشیه کشیده نشود و حول محور کتاب درسی بحث شود.
    تست های تالیف شده در این کتاب طبقه بندی نشده اند اما در بخش پاسخنامه سطح دشواری آن مشخص شده است. از مزایا این کتاب داشتن پاسخنامه تشریحی کامل برای هر تست و بررسی جز به جز گزینه ها می باشد. کتاب جامع خیلی سبز در مجموع 1250 تست دارد.

    بانک تست شیمی کامل کنکور میکرو طلایی گاج

    یکی از بهترین منابع شیمی کنکور، کتاب دو جلدی میکروطلایی گاج می باشد. جلد اول کتاب شامل مجموعه ای کامل و جامع از تست های سال های دهم تا دوازدهم می باشد. جلد اول درسنامه ندارد اما پاسخنامه آن تشریحی و قابل فهم می باشد. اما در جلد دوم این کتاب درسنامه ای مفید و قوی آورده شده است که با زبان روان، درس شیرین شیمی را تدریس می کند. این مجموعه دو عددی می تواند بهترین منبع برای جمع بندی باشند. قطعا مطالعه این کتاب در افزایش یادگیری شما برای درس شیمی کمک بزرگی خواهد کرد.
    تست های آورده شده در بانک تست میکروطلایی گاج شامل مجموعه تست های تالیفی، کنکور سراسری سال های گذشته و سوالات المپیادی می باشد. علاوه بر پاسخنامه تشریحی، پاسخنامه به صورت کلید هم قرار داده شده است که دسترسی برای داوطلبان راحت تر باشد. در مجموع 3000 تست در این کتاب آورده شده است.

    بهترین منابع شیمی کنکور کدامند ایماض

    کتاب شیمی مبتکران واجب

    یکی از بهترین منابع یادگیری دروس شیمی کنکور کتاب های مبتکران شیمی می باشد. گروه مبتکران کتاب های مختلفی را برای این درس منتشر کرده اند که اغلب آن ها آموزش محور می باشند. در واقع اگر قصد دارید تا دروس شیمی را به صورت دقیق جزئی یاد بگیرید کتاب های مبتکران پیشنهاد خوبی هستند. اما برای آموزش تکنیک های تست زنی و یا تقویت مهارت حل تست، باید از منابع دیگری کمک بگیرید.

    سخن آخر

    درس شیمی از دروس تخصصی مهم در کنکور به حساب می آید که بسیاری از داوطلبان درصد های خوبی در آن کسب می کنند. لذا کنار گذاشتن آن و یا کم اهمیت دانستن آن کار درستی نیست و به ضرر شما تمام می شود. ما با معرفی بهترین منابع شیمی کنکور به شما کمک می کنیم تا در هرکجای مسیر کنکور که هستید انتخاب درستی داشته باشید و بتوانید بر اساس فرصت باقی مانده منبع مناسب را انتخاب کنید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=2650

    نظرات

    0 نظر در مورد بهترین منابع شیمی کنکور

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟