تکنیک های آزمون زدن برای کنکور سراسری!

تکنیک های آزمون زدن

آشنایی با تکنیک های آزمون زدن برای تمام داوطلبان کنکور لازم است. 60 درصد کنکور ، یادگیری و درک دانش آموزان از مفاهیم درسی می باشد و 40 درصد آن نیز دانستن روش های تست زنی به صورت کلی و اختصاصی هر درس می باشد. در این مطلب قصد داریم شما دانش آموزان عزیز را با این تکنیک ها آشنا کنیم.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: تکنیک تست زنی قرابت معنایی چیست چگونه از ابن روش استفاده کنیم؟

اهداف تست زنی

ابتدا باید بدانید که اصلا برای چه باید تست بزنیم؟ تست زدن چند هدف دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. ( برنامه ریزی درسی )

آموزشی

پس از مطالعه کتاب درسی و گذشت مدت زمان کوتاه، به سراغ تست هایی که با هدف آموزشی طرح شده اند بروید. برای تست های آموزشی نیازی به گرفتن زمان و یا درصد گیری ندارید، چرا که هدف به چالش کشیدن دانسته های شما از درس می باشد. پس از هر 5 تستی که می زنید، به پاسخنامه رجوع کنید و درستی و نادرستی سوال را بررسی کنید. اگر به نکته جدیدی برخورد کردید آن را در دفترچه مخصوص و یا گوشه کتاب یادداشت کنید.

تست هایی را که حل کرده اید را علامت گذاری کنید. تعداد تست های آموزشی چندان مهم نیست و نکته حائز اهمیت میزان یادگیری شما می باشد. سعی کنید تست های آموزشی را انتخاب کنید که دارای سختی در حد آزمون های کنکور باشند و از آن دشوارتر و یا ساده تر نباشد.

سنجشی

در تست های سنجشی نیز، احتیاجی به ثبت زمان نمی باشد. در هر سری تست سنجشی تعداد 50 سوال را انتخاب کنید و با دقت به آن ها پاسخ دهید. پس از اتمام پاسخدهی درصد گیری کنید. تست های سنجشی را به دقت تحلیل کنید و تمام جوانب آن را بررسی کنید. نکات این سوال ها را در دفترچه مخصوص درستان یادداشت کنید. بهتر است تست سنجشی در زمان طولانی تر پس از مطالعه دروس انجام گیرد. تست هایی که جهت سنجش انتخاب می کنید باید در درجه سختی در حد کنکور سراسری داشته باشند.

دوره ای

در ادامه مقاله تکنیک های آزمون زدن به تست های دوره ای می پردازیم. تست های دوره ای به منظور مرور مطالبی که در ماه جاری آموخته اید زده می شوند. تست های دوره ای سبب می شوند سوال هایی که حل کرده بودید را یادآوری کنید و نکات ضعفتان را بررسی کنید.

زمان دار

تست های زمان دار چکیده تمام مطالبی است که با تست های قبلی فراگرفته اید طبقه بندی این بخش از سوال ها به صورت ساده، متوسط و دشوار است. تست های زمان دار همان طور که از نامشان پیداست باید در مدت زمان مشخصی حل شوند. این نکته برای هر درس متفاوت است. اصولا در ماه اسفند و فروردین تعداد تست های زمان دار در برنامه ریزی کنکور داوطلبان افزایش می یابد.

برای دریافت تکنیک‌های بیشتر فرم زیر را پر کنید تا با مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه imazacademy ،تست‌ها را اصولی تر از همیشه بزنید:






    تکنیک های تست زنی در جلسه آزمون

    تکنیک های مختلفی برای تست زنی وجود دارد به کار گرفتن آن ها باعث می شود از در کنار دقت از سرعت نیز برخوردار باشید.

    روش ضربدر و منها

    در جلسه آزمون به صورتی کلی با دو نوع سوال مواجه می شوید. سوالاتی که برای شما قابل حل هستند و سوالاتی که قابل حل نیستند. سوالات قابل حل خود به دو دسته تقسیم می شوند: سوال هایی که در یک نگاه حل می شوند و سوال هایی که نیاز به مدت زمانی تفکر دارند اما رسیدن به پاسخ ممکن است.

    باید بدانید که علامت منها برای سوالات قابل حلی که نیاز به مدت زمان بیشتر تفکر دارند به کار می رود و ضربدر برای سوالاتی که قابلیت حل شدن ندارند و برای شما دشوار هستند. سوالات ضربدر دار را کنار بگذارید و با توجه به مدت زمان باقی مانده به سراغ سوالات منها دار بروید. سعی کنید زمان باقی مانده را بر تعداد سوالات تقسیم کنید تا از وقت تعیین شده عقب نمانید. روش ضربدر منها از تکنیک های آزمون زدن مفید می باشد.

    روش مهندسی معکوس

    مهندسی معکوس شامل مجموعه ای از ترفندها می باشد. بسیاری از دانش آموزان این روش ها را پایه و اساس تست زنی خود قرار می دهند و تصور می کنند به کمک این تکنیک های آزمون زدن می توانند بدون مطالعه به سوالات پاسخ درست بدهند. اما در واقع این گونه نیست و نمی توان بر اساس شانس و اقبال از آزمون ها کنکور سربلند بیرون آمد.

    در برخی از درس ها ممکن است روش های طراحی شده برای مهندسی معکوس کمک کنند تا به پاسخ درست برسید اما این احتمال قوی نیست. برای مثال تکنیک رد گزینه از روش های کاربردی مهندسی معکوس در تست زنی می باشد که در دروس غیر محاسباتی کاربرد بیشتری دارد. در روش رد گزینه شما گزینه هایی از سوال که مطمئن هستید نادرست می باشد را حذف می کنید و به گزینه درست می رسید.

    روش چند تا از ده تا

    بسیاری از داوطلبانی که قبل از آزمون مضطرب هستند می توانند مشخص کنند که در هر درس از هر 10 سوال به چند سوال پاسخ خواهند داد. این کار را باید با توجه به و تراز درصد های قبلی درس مورد نطر انجام دهند.

    روش زمان های نقضانی

    بهتر است در هنگام پاسخ دهی به هر درس با توجه به مدت زمان اختصاص یافته، زمانی را ذخیره کنید تا در پایان بتوانید به سوالات شک دار و زمان گیر همان درس پاسخ دهید.

    تکنیک های آزمون زدن

    مجموعه نکاتی که در تست زنی باید توجه داشته باشد

    1. سوالات را به دقت بخوانید و به فعل های سوال توجه کنید.
    2. در سوالات به ترکیب “از راست به چپ” و “از چپ به راست” دقت کنید.
    3. طراحان ممکن از با بازی کردن با کلمات در سوال و گزینه ها موجب گمراه شدن شما شوند. کلمات را به دقت بخوانید و بدانید منظور سوال چیست.
    4. برخی داوطلبان ابتدا سوال ها را حل می کنند و در پایان گزینه ها را در پاسخنامه وارد می کنند. این کار یک اشتباه بزرگ است که می تواند تمام زحمات شما را از بین ببرد. پس از پاسخ دهی به هر 10 سوال یک بار گزینه ها را با دفترچه سوال تطبیق دهید.
    5. مدیریت زمان را در سر جلسه فراموش نکنید. بسیاری از داوطلبان به این موضوع اهمیت نمی دهند و تصور می کنند می توانند به بیشتر سوالات پاسخ دهند. جرات داشته باشید و سوالات دشوار را کنار بگذارید.
    6. روش تست زنی برای هر درس را بدانید و مفهومی خواندن را فراموش نکنید.
    7. حفظ آرامش در جلسه آزمون بسیار مهم است و تاثیر زیادی در نتایج آزمون شما خواهد گذاشت. اگر دروس را به خوبی مطالعه کرده اید به خود اعتماد کنید و با دقت به سوالات پاسخ دهید.
    8. در کنار دقت، سرعت تست زنی نیز داشته باشید. قبل از فرا رسیدن آزمون سراسری، سعی کنید تست زنی سرعتی را تقویت کنید تا وقت کم نیاورید.

    تکنیک های آزمون زدن

    کلام آخر

    در این مطلب سعی کردیم تا تکنیک های آزمون زدن را برای شما ذکر کنیم. همان طور که گفته شد برای هر درس تکنیک ها مشخصی وجود دارد اما لازمه ی آن تسلط شما بر درس و مفهومی خواندن منابع درسی می باشد. بدون دانش و با تکیه بر شانس و اقبال نمی توان به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

    https://www.imazacademy.ir/?p=2504

    نظرات

    0 نظر در مورد تکنیک های آزمون زدن برای کنکور سراسری!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟