کارنامه سبز کنکور چیست و چه کاربردی دارد؟

کارنامه سبز کنکور

کارنامه سبز کنکور مناسب برای عده ای از داوطلبان است که بعد از اعلام نتایج در نهایی در سایت سنجش با وجود قبولی در حداقل یکی از کد رشته های انتخابی از نتایج رضایت کافی ندارند و تمایل به تغییر رشته به الویت های پایین تر خود دارند.

کارنامه سبز که با نام کارنامه نهایی نیز شناخته می شود برای کسانی مناسب است که طبق برنامه ریزی کنکور خود پیش نرفتند یا بنا به هر دلیلی از رشته قبولی خود راضی نبوده و قصد تغییر و یا انتقال به رشته و دانشگاه دیگر دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم و به سوال های شما پاسخ دهیم، ولی اول از همه پادکست زیر را که خانم صدیقه فلاحی مشاور ارشد ایماض برای شما بازگو کرده را گوش دهید.

کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه چیست؟

حدودا بین یک هفته تا ده روز بعد از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش، کارنامه ای با عنوان کارنامه ی سبز یا همان کارنامه محرمانه توسط سایت سنجش منتشر می شود، این کارنامه مناسب برای کسانی است که در نتایج اعلام شده حداقل در یکی از کد رشته های انتخابی قبول شده باشند ولی از نتایج قبولی و دانشگاه پذیرفته شده رضایت نداشته و خواستار تغییر الویت انتخاب رشته و تغییر رشته قبولی خود می باشند، این عده از داوطلبان می توانند پس از منتشر شدن کارنامه سبز کنکور در سایت سنجش با بررسی و تحلیل درست آن در الویت های پایین تر خود کد رشته هایی را پیدا کنند که با الویت قرار دادن آن ها قابلیت قبولی در آن را داشته اند.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: مشاوره درسی

کارنامه سبز کنکور

کارنامه سبز برای چه کسانی کاربرد دارد؟

کسانی که در اعلام نتایج کنکور در حداقل یک کد رشته محل توسط دانشگاه پذیرفته شوند می توانند در صورت عدم رضایت از نتیجه بعد از انتشار کارنامه سبز یا همان کارنامه نهایی که توسط سازمان سنجش صورت می گیرد اقدام به درخواست برای تغییر الویت های خود و یا انتقالی دانشگاه دهند.

اما اگر بعد از اعلام نتایج نهایی توسط سازمان سنجش در هیچ یک از کد رشته های انتخابی خود پذیرفته نشده باشید کارنامه سبز برای شما کاربردی ندارد.

چگونه از کارنامه سبز استفاده کنیم؟

بعد از اعلام نتایج در صورت قبولی در حداقل یکی از رشته های انتخابی در صورتی که از رشته های پذیرفته شده ی خود رضایت ندارید می توانید پس از انتشار کارنامه سبز کد رشته هایی را پیدا کنید که اگر آن ها را در الویت قرار می دادید احتمال قبولی در رشته های مورد نظر را داشتید، این کار با تحلیل درست کارنامه سبز صورت میگیرد که در ادامه آن را بررسی می کنیم، اما بعد از بررسی کارنامه نهایی کنکور می توانید با استفاده از قسمت سیستم بررسی اشتباه در سایت سنجش اقدام به درخواست برای تغییر الویت بندی کد رشته های انتخابی خود توسط کارنامه سبز کنکور کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اید و دانشگاهی که می خواهید به آن انتقال پیدا کنید اقدام به تغییر دانشگاه و انتقالی کنید و پس از موافقت دانشگاه مقصد، برای انتقالی شما به آنجا می توانید از ترم دوم در دانشگاه مورد نظر تحصیل کنید و واحد های عمومی که در دانشگاه اول خواندید تطبیق دهید. البته به این نکته توجه کنید که هیچ تضمینی برای موافقت انتقالی وجود ندارد و تنها به تصمیم دانشگاه های مورد نظر بستگی دارد.

اگر درباره کارنامه سبز کنکور سوالی داری، فرم زیر را پر کن تا بطور مستقیم با خانم صدیقه فلاح مشاور ارشد گروه آموزشی ایماض ارتباط برقرار کنی:






    راهنمایی برای بررسی کارنامه سبز

    کارنامه سبز یا کارنامه نهایی شامل جدولی از نتایج است که بخش های مختلفی دارد که شامل، ترتیب علاقه، کد رشته انتخابی، رتبه داوطلب، آخرین رتبه قبولی و نتیجه می باشد که بخش نتیجه، رتبه داوطلب و آخرین رتبه قبولی مواردی هستند که باید به بررسی آن بپردازید.

    در بخش نتیجه کارنامه سبز کنکور اعداد و علائمی را مشاهده می کنید که علامت (*) نشان دهنده کد رشته قبولی شماست و شما باید به بررسی الویت هایی که بعد از این کد رشته هستند بپردازید، به طور مثال اگر در یکی از الویت های پایین تر از کد رشته ای که در آن قبول شده اید در قسمت “آخرین رتبه قبولی” رتبه مورد نظر عددی بالاتر از رتبه شما باشد یعنی با بررسی بخش “رتبه داوطلب” یعنی رتبه شما رتبه ای کمتر از آخرین رتبه قبولی آورده باشید، در این صورت اگر در انتخاب الویت این کد رشته را در الویت های بالاتر قرار داده بودید با رتبه ی خود در این کد رشته پذیرفته می شدید.

    در بخش نتایج اعدادی نیز وجود دارد که در ادامه به تعریف و بررسی هر کدام می پردازیم.

    کارنامه سبز کنکور

    معنی علائم و اعداد در ستون نتیجه کارنامه سبز چیست؟

    علامت * به این معناست که شما در کد رشته ی آن بخش قبول شده اید.

    • عدد یک در بخش نتیجه کارنامه سبز کنکور به معنای واجد شرایط نبودن داوطلب با توجه به ضوابط دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور می باشد که می تواند شامل مواردی مانند، تکراری بودن کد رشته انتخابی، عدم تطابق جنسیت با کد رشته انتخابی، توجه نکردن به ضوابط و شرایط استثناء و موارد دیگر که در دفترچه راهنما ذکر شده است.
    • عدد دو به این معناست که حداقل در یکی از کد رشته های محل برای مصاحبه به دانشگاه معرفی و دعوت شده اید.
    • عدد سه برای داوطلبانی است که در کد رشته انتخابی با استفاده از سهمیه مجاز دیگری به غیر از سهمیه نهایی خود پذیرفته شده است، در این صورت عدد سه را در بخش نتیجه مشاهده می کنید که می تواند شامل سهمیه کارمندی نیز باشد.
    • عدد چهار در بخش نتیجه کارنامه سبز نشان دهنده ی این است که وضعیت علمی و عمومی شما توسط وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در حال بررسی می باشد.
    • عدد پنج به معنی آن است که با توجه به ضوابط عمومی گزینش توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، داوطلب امتیاز لازم را کسب نکرده و در الویت جذب فرهنگیان قرار نمی گیرد، در این صورت داوطلبان می توانند در مدت اعلام شده حداکثر دوماه به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل زندگی خود مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز را جهت بررسی مجدد ارائه دهند.
    • عدد هفت به این معناست که داوطلب حد نصاب امتیاز را در مصاحبه تخصصی کسب نکرده و یا شرایط تعیین شده مانند، سن، معدل، ویژگی های جسمانی و… را رعایت نکرده و یا در جلسه مصاحبه حضور نداشته و غیب کرده است.
    • عدد هشت در بخش نتیجه کارنامه سبز به این معناست که داوطلب در رشته های چند گروهی تک ظرفیتی ویژه داوطلبان آزاد یا تربیت معلم سابق پذیرفته شده که در رشته های مد نظر پذیرش از گروه های آزمایشی که نمره کل بالاتری داشتند صورت گرفته است، و دلیل دوم نداشتن شرایط انتخاب رشته مورد نظر توسط داوطلب می باشد.
    • عدد نه یعنی وضعیت علمی و عمومی داوطلب در یکی از دانشگاه های، شهید مطهری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دکتری پیوسته بیوتکنولوژی، پردیس خود گران دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه غیر انتفاهی رفاه، دانشگاه علوم قضایی و دادگستری، دانشگاه ترتبیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه غیر انتفاهی امام رضا، دانشگاه بقیه الله، در حال بررسی می باشد.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: کنکور سال 1402 ،واقعا دروس عمومی برداشته میشه؟

    کلام آخر

    کارنامه سبز کنکور یا همان کارنامه نهایی تقریبا ده روز بعد از اعلام نتابیج نهایی کنکور اعلام می شود و برای آن دسته از داوطلبان مناسب است که از نتایج بدست آمده از الویت بندی و انتخاب کد رشته خود راضی نبوده و با بررسی کارنامه سبز کد رشته هایی در الویت بندی خود پیدا می کنند که با الویت قرار دادن آن شانس بیشتری در قبولی رشته های مورد نظر داشتند،

    این عده از داوطلبان می توانند با استفاده از سامانه درخواست اشتباه در سایت سنجش اقدام به تغییر الویت بندی کد رشته های خود کنند و به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.

    کارنامه سبز کنکور فقط مناسب کسانی است که حداقل در یک کد رشته انتخابی پذیرفته شده باشند در غیر این صورت کاربردی ندارد.

    https://www.imazacademy.ir/?p=2273

    نظرات

    0 نظر در مورد کارنامه سبز کنکور چیست و چه کاربردی دارد؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟