آموزش برنامه ریزی درسی ،رایگان یاد بگیرید!

آموزش برنامه ریزی درسی

همان طور که می دانید مطالعه یک بخش مهمی از موفقیت تحصیلی است. اما گاهی پیدا کردن وقت برای مطالعه کردن، دشوار به نظر می رسد. مخصوصا خواندن مباحثی که به مرور زیادی نیاز دارند. از این رو یکی از راه های مهم مورد اطمینان برای موفقیت در تحصیل و مطالعه این است که یک برنامه ریزی منسجم داشته باشید. یک برنامه ی درسی در عین حال که انجام دادن آن می تواند سخت باشد، اما راه گشای خوبی برای شما خواهد بود. شما باید نه تنها براساس اولویت های درسی تان برنامه ریزی کنید، بلکه باید آن قدر هوشمندانه جلو روید که از مسئولیت های دیگر خود در مقابل خانواده غافل نشوید. در ضمن نباید به گونه ای برنامه ریزی کنید که از تفریحات خود بگذرید و فقط درس بخوانید. در نهایت با کمی فکر و کمی فعالیت بیشتر می توانید یک برنامه ریزی کنکور درست و اصولی برای رسیدن به اهداف تحصیلی خود انجام دهید. پس اگر می خواهید آموزش برنامه ریزی درسی ببینید حتما با ما همراه باشید.

جهت دریافت برنامه ریزی درسی رایگان و مشاوره تحصیلی تلفنی فرم زیر را پرکنید:






    مراحل آموزش برنامه ریزی درسی

    در این قسمت گام به گام به شما آموزش می دهیم که چگونه برای خود یک برنامه ریزی اصولی انجام دهید.

    • لیستی از تمام چیزهایی که نیاز به مطالعه دارند، تهیه نمایید.

    اولین قدم برای برنامه ریزی این است که یک فهرست از موضوعات و دروسی که شما نیاز به مطالعه دارید برای خود تهیه کنید. تعهدات و کارهایی را که باید انجام دهید را روی کاغذ بنویسید. این موضوع به شما کمک می کند تا ایده هایتان در مقابل کارهایی که حتما باید انجام دهید، پرورش بیایند. مثلا اگر امتحان در پیش روی شما است باید آن را اول از همه در الویت قرار دهید.

    • کارهایی که برای هر کلاس درس یا امتحان انجام دهید را بررسی کنید.

    در همان ابتدا موضوعاتی را که قرار است مطالعه کنید را در دفتر خود یادداشت نمایید. در ادامه ببینید برای هر موضوعی چه کاری باید انجام دهید. شاید لازم باشد یک زمان هایی را برای برگزاری کلاسی یا مورد دیگری تغییر دهید.

    • اگر یک کتاب راهنمای درسی یا یک کتاب را برای مرور دروس در اختیار دارید، حتما در لیست برنامه ریزی خود آن را بیاورید.
    • زمان هایی را هم برای درس خواندن ذخیره کنید.
    • زمانی را هم برای مرور یادداشت هایتان اختصاص دهید.
    • زمانی را برای راهنمایی گرفتن و مطالعه درباره امتحانی که مد نظر شما است ، اختصاص دهید.
    • لیست خود را الویت بندی کنید.

    سومین مرحله از آموزش برنامه ریزی درسی این است که لیستی را که در اختیار دارید را الویت بندی کنید. پس از ان که یک لیست از تمام موضوعات و امتحانات خود تهیه کردید، تلاش کنید که متوجه شوید برای هر یک از آن ها باید چه کاری انجام دهید. در نهایت لیست خود را طبق این که هر کدام از آن ها چقدر اهمیت دارند مرتب سازی کنید. این کار به شما کمک می کند تا بفهمید چه موضوعاتی نیاز به زمان مطالعه بیشتری دارند. همین طور این موضوع که چه مواردی برای پر کردن زمان های خالی شما مناسب خواهد بود.

    آموزش برنامه ریزی درسی

    • یک جدول با ستون ها و خانه های مشخص برای تقسیم بندی زمان های مفید رسم کنید.

    زمان هایی که در طول هفته در دسترس شما است را به صورت یک جدول یا ستون های اختصاصی برای هر درس تقسیم کنید. پس از این که این کار را انجام دادید می توانید هر ستون از جدول را به موضع خاصی اختصاص دهید.

    یک ترفند برای آموزش برنامه ریزی درسی این است که زمان مطالعه را روزانه یا هفتگی طراحی کنید. با این کار شما یک برنامه کامل دارید و دیگر نیازی به این نیست که مدام روند درس خواندن خود را کنترل نمایید. این موضوع به شما کمک می کند تا با یک برنامه روتین به مطالعه عادت کنید.

    • زمان هایی را برای فعالیت غیر درسی حتما در نظر بگیرید.

    در همان حال که برای هر موضوع درسی زمانی را برای خود اختصاص می دهید، باید اطمینان حاصل کنید که اوقاتی را هم برای وقت گذراندن با خانواده، دوستان و استراحت خود هم می پردازید. اگر شما موفق نشوید تا بین زندگی شخصی و زندگی علمی و درسی خود تعادل ایجاد کنید، آن گاه در تحصیل خود هم موفق نخواهید شد.

    پس زمان هایی را برای رویدادهایی که می دانید دیگر تکرار نخواهند شد حتما در نظر بگیرید.

    • جدولی را که در مرحله ی قبل طراحی کردید حالا پر کنید.

    وقتی که ستون ها و خانه های جدول برنامه ریزی درسی خود را رسم کرید باید با توجه به آن چه که نیاز شما است، ستون ها را پر نمایید. موضوعی را که هر جلسه باید مطالعه کنید را در جدول یادداشت کنید. این موضوع به شما کمک می کند که در مسیر درستی پیش بروید و به شما این اجازه را می دهد تا کتب درسی را از زمانی که تعیین کردید، جلوتر پیش بروید.

    پس یک چارت روزانه آماده برای خود تهیه کنید که می تواند یک دفتر یادداشت کوچک باشد. در ابتدا سعی کنید برای یک هفته آن را طراحی کنید تا بتوانید به مرور زمان روی برنامه ریزی کردن مسلط شوید.

    اولویت مطالعه را برای نزدیک ترین امتحان خود اختصاص دهید. همه ی مطالب خود را برای محدود ترین زمانی که ممکن است داشته باشید در نظر بگیرید. بیشتر به موارد اساسی قبل از امتحان مورد نظر بپردازید.

    دوره های درسی را هم حتما الویت بندی کنید. به این که ممکن است در ابتدا کی ضعیف عمل کنید اصلا فکر نکنید چرا که شما مصمم هستید که به هدفتان می رسید.

    آموزش برنامه ریزی درسی

    سخن آخر

    ما دراین مقاله برای شما از آموزش برنامه ریزی درسی گفتیم. این که شما چگونه می توانید در خانه بدون نیاز به مشاور شروع به برنامه ریزی کنید. ما تمامی نکاتی را که باید در هنگام برنامه ریزی درسی رعایت کنید را برای شما به صورت کامل ارائه دادیم. پس توصیه ما این است که اگر قصد دارید برای کنکور یا دوران تحصیل در مدرسه یا حتی دانشگاه برای خود برنامه ریزی کنید این مقاله را از دست ندهید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=3437

    نظرات

    0 نظر در مورد آموزش برنامه ریزی درسی ،رایگان یاد بگیرید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟