بهترین دانشگاه های ایران کدامند؟

بهترین دانشگاه های ایران

یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی و تولید علم در همه‌ی جهان، دانشگاه است که به وسیله پرورش افراد متخصص و کار بلد می‌توانند در اقتصاد، صنعت و سلامت یک کشور بسیار مهم و حیاتی باشد. کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها همواره دغدغه اصلی دانش آموزان و والدین و حتی نظام‌های آموزشی در اکثر کشورهای جهان است. در ایران دانشگاه‌های مختلفی وجود دارند که به آموزش و پرورش جوانان ایرانی می‌پردازند اما در این میان دانشگاه‌هایی هم هستند که از نظر کیفیت سطح علمی، اساتید مجرب، امکانات آموزشی و رفاهی، اعضای هیئت علمی، خدمات اداری، کاتابخانه‌ای، زیر ساخت ها و … نسبت به سایر دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و بسیاری از داوطلبان کنکور همواره تلاش می‌کنند تا به این دانشگاه‌ها برسند و ادامه تحصیل بدهند. ما در این مقاله سعی کرده ایم چند نمونه از بهترین دانشگاه های ایران را برای شما دانش آموزان و داطلبان عزیز معرفی کنیم تا بهترین تصمیم را برای انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خود بگیرید.

بهترین دانشگاه های ایران

رتبه بهترین دانشگاه های ایران در جهان براساس رتبه بندی QS

یکی از معروف ترین و معتبرترین مراکزی که هر ساله دانشگاه‌های تمام کشورهای دنیا را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد و رتبه بندی جهانی می‌کند، موسسه کیو اس است که بر اساس همین رتبه بندی ترتیت بهترین دانشگاه های ایران به صورت زیر است:

  • دانشگاه شریف در تهران با رتبه‌ی 432
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تهران با رتبه‌ی 498
  • دانشگاه علم و صنعت ایران درتهران با رتبه‌ی 650-601
  • دانشگاه تهران با رتبه‌ی 750-701
  • دانشگاه شهید بهشتی در تهران با رتبه‌ی 1000-801
  • دانشگاه شیراز در استان فارس با رتبه‌ی 1000-801

در ادامه ما تعدادی از این دانشگاه‎‌های برتر دولتی را برای شما به صورت جدا توضیح خواهیم داد تا بیشتر با آن آشنا شوید و در هنگام برنامه ریزی کنکور هدفمندتر برخورد کنید. راستی، میتونید با کارشناسان ایماضی مشاوره تحصیلی تلفنی را تجربه کنید و بصورت رایگان در این زمینه راهنمایی بگیرید.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: منابع کنکور سراسری رشته‌های مختلف چیست؟

بهترین دانشگاه های ایران

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه دولتی صنعت شریف با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز در کشور، در سطح بسیار بالای علمی در سال 1344 تاسیس گردید که این دانشگاه پیشرفته در صنعت، فناوری‌های روز و علوم کاربردی در عرصه علم توانسته رتبه بسیار عالی در جهان و خاورمیانه بیاورد و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود.

دانشگاه صنعتی شریف که یکی از بهترین دانشگاه های ایران است و به عنوان ام آی تی ایران شناخته می‌شود، هرساله از بین 500 هزار نفری که در کنکور سراسری قبول می‌شوندف 800 نفر اول می‌توانند در این دانشگاه پذیرش شوند.

در بین دانشگاه‌های صنعتی هم، این دانشگاه به عنوان دومین گزینه از بهترین دانشگاه‌ها معرفی شده است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

یکی از با سابقه‌ترین موسسات آموزش عالی کشور در زمینه‌ی فنی و مهندسی، دانشگاه صنعتی امیر کبیر است که در سال 1337 فعالیت خود را تحت عنوان پلی تکنیک تهران آغاز کرد و از لحاظ کمی و کیفی به حدی گسترش یافت که امروزه آن را به عنوان مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور می‌شناسند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر که یکی از بهترین دانشگاه های ایران است، در حال حاضر با بیش از 440 عضو هیئت علمی و 6900  دانشجو و همچنین 132 رشته تحصیلی و گرایش در زمینه‌های مختلف علمی به ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی می‌پردازد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال 1313 تاسیس گردیده است و بعد از انقلاب به همراه کلیه بخش‌های وابسته به عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران از وزارت آموزش عالی جدا و تحت نظاورت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران قرار گرفت.

یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین و معتبر ترین دانشگاه‌های ایران همین دانشگاه است که هرساله برترین رتبه‌های کنکور را جذب و پذیرش می‌کند.

این مرکز شامل دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، توان بخشی، بهداشت، مامایی و پرستاری در ایران می‌باشد و در رتبه بندی جهانی لایدن، در بین 26 داشنگاه برتر جهان رتبه سوم را به عنوان دانشگاه برتر کسب نموده است.

دانشگاه تهران

یکی دیگر از بزرگ ترین و قدیمی ترین دانشگاه‌های ایران، دانشگاه تهران است در سال 1313 توسط دکتر حسابی در تهران تاسیس شد و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع به فعالیت کرد.

این داانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه های ایران است در حال حاضر دارای 139 نشریه تخصصی است که 97 نشریه آن دارای رتبه علمی_پژوهشی از دبیرخانه کمیسیون نشریات علمی ایران است.

طبق رتبه بندی‌های جهانی صورت گرفته، دانشگاه تهران هر ساله رتبه درخشانی را نسبت به سایر دانشگاه‌ها در جهان از خود به جای گذاشته است.

بهترین دانشگاه های ایران

برترین دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی در ایران:

  • دانشگاه‌های غیر انتفاعی در تهران

یکی از بهترین دانشگاه های ایران که به صورت غیر انتفاعی فعالیت می‌کند، دانشگاه علم و فرهنگ است که وابسته به جهاد دانشگاهی است و از معدود موسسات غیر انتفاعی که توانسته مجوز دانشگاه را از وزارت علوم دریافت کند.

بعد از آن هم موسسه آموزش عالی صدرا که در رشته مهندسی عمران و همچنین فسلفه در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو انجام می‌دهد.

  • دانشگاه های غیر انتفاعی در شمال ایران

دانشگاه شمال در آمل از زیباترین و با امکانات ترین دانشگاه‌های غیر انتفاعی است که اخیرا توسط وزارت علوم از موسسه به دانشگاه ارتقا یافته است.

بعد از آن از بهترین دانشگاه‌ های ایران به صورت غیر انتفاعی را می توان موارد زیر را نام برد:

  • دانشگاه علوم و فنون مازندران در آمل
  • موسسه آموزش عالی علامه محدث نوری در آمل
  • موسسه آموزش عالی صنعتی مازندران در بابل
  • دانشگاه‌های غیر انتفاعی در سایر استان‌ها:
  • دانشگاه غیر انتفاعی امام رضا(ع) در مشهد که وابسته به آستان قدس رضوی است.
  • موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی سجاد در مشهد
  • موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی شیخ بهایی در اصفهان
  • موسسه آموزش عالی نبی اکرم در تبریز

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی:  تاثیر معدل در کنکور سراسری چگونه محاسبه می‌شود؟

سخن آخر

ما در این مقاله تلاشمان را کردیم تا برای شما بهترین دانشگاه های ایران به صورت دولتی و غیر دولتی را معرفی کنیم تا داوطلبان عزیز انگیزه کافی برای درس خواندن برای کنکور سراسری را پیدا کنند و رتبه عالی را کسب کنند و به این دانشگاه ها راه پیدا کنند. البته همان طور که می دانید دانشگاه و موسسات غیر انتفاعی نیاز آنچنانی به رتبه برتر ندارند و با هر رتبه‌ای می توانند به این گونه دانشگاه‌ها ورود نمایند.

برای دریافت برنامه ریزی درسی رایگان فرم زیر را پرکنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند:






    https://www.imazacademy.ir/?p=2333

    نظرات

    0 نظر در مورد بهترین دانشگاه های ایران کدامند؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟