بهترین منابع ادبیات کنکور !

بهترین منابع ادبیات کنکور کدامند؟ - ایماض

ادبیات اولین درسی است که داوطلبان کنکوری با آن مواجه خواهند شد. بسیاری از دانش آموزان زمانی که در سال های دهم و یازدهم تحصیل می کنند، گمان می کنند درس ادبیات حریف قدری برای کنکور نیست و با کمی مطالعه می توان درصد خوبی از آن کسب کرد. اما این درس نیز مانند تمام دروس کنکور، طراحان سوال حرفه ای دارد و شما باید روش صحیح مطالعه این درس را آموزش ببینید. به همین دلیل احتیاج به یک منبع قوی و جامع دارید تا در برنامه ریزی کنکور بگنجانید. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین منابع کنکور ادبیات بپردازیم.

بهترین منابع ادبیات کنکور - ایماض

معرفی بهترین منابع ادبیات کنکور سراسری

همان طور که می دانید ادبیات اولین درس از دفترچه سوالات عمومی می باشد و دارای 25 سوال تستی است که شامل سوال 1 تا 25 می شود. از سوال 1 تا 3 مربوط به لغات ادبیات، 4 و 5 املا، سوال 6 تا 8 تاریخ ادبیات، سوالات 9 تا 11 آرایه ادبی، 12 تا 16 زبان فارسی و17 تا 20 مربوط به قرابت معنایی می باشد. کاری که شما به عنوان داوطلب باید انجام دهید تسلط کامل بر تمامی مباحث نام برده می باشد. پس باید به دنبال منبعی باشید که این مفاهیم را به خوبی پوشش دهد و سوالات تستی استانداردی داشته باشد.

ادبیات موضوعی گاج

این کتاب برای تمام گروه های آزمایشی به جز انسانی مناسب است. ادبیات موضوعی گاج از لحاظ محتوا، ارائه دهنده نکاتی در مورد نحوه درس خواندن ، مباحث با اهمیت تر، تکنیک های تست زنی و نکات تاکیدی و مهم از این درس می باشد.

سوالات تستی کتاب شامل سوالات تالیفی، کنکور سراسری 10 سال اخیر، فنی و حرفه ای، آزمون های آزمایشی سازمان سنجش، کنکور کارشناسی ارشد و … می باشد. از نکات مثبت ادبیات موضوعی گاج این است که شما با حل ترتیبی سوالات، نکته ای را آموزش می بینید که سوال بعدی آن را تایید می کند. به این ترتیب در کنار آشنا شدن با نحوه طراحی سوال و تقویت تست زنی، نکات مهم را نیز یاد خواهید گرفت.

انتشارات گاج در جلد دوم، پاسخنامه تشریحی و کاملی برای این کتاب اختصاص داده است که در صورت لزوم می توانید از آن استفاده کنید. در جلد اول نیز پاسخنامه کلیدی قرار داده شده است تا دسترسی به پاسخ برای داوطلبان، سریع تر انجام گیرد.

ادبیات موضوعی گاج بر محور سوالات تالیف شده است و درسنامه قوی ندارد. بنابراین دانش آموزانی که نیاز به آموزش دقیق و کامل دارند باید به دنبال منبع آموزش محور باشند. این کتاب در زمره بهترین منابع ادبیات کنکور قرار گرفته است و تقریبا همه دانش آموزان در هر سطحی می توانند کتاب را مطالعه کنند.

برای دریافت این منابع و مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان فرم زیر را پر کنید:






    ادبیات جامع کنکور خیلی سبز

    مولفین کتاب ادبیات خیلی سبز، مباحث را به صورت درس به درس مرتب کرده اند و ابتدای هر درس نیز درسنامه ای کامل و دقیق آورده اند. ابتدا لغات و املای آن ها به دقت بررسی می شوند و اهمیت هر یک نیز ذکر می شود. پس از آن آرایه های ادبی، تاریخ ادبیات و موارد مهم دیگر درس گفته می شود تا داوطلب بتواند خط به خط را یاد بگیرد و به مفاهیم مهم آن پی ببرد.

    از ویژگی های خوب ادبیات خیلی سبز کنکور، درسنامه کامل آن برای درس زبان فارسی است که می تواند برای بسیاری از دانش آموزان مفید باشد و در یادگیری آن ها تاثیر مثبت بگذارد. سبک کتاب برای داوطلبانی که در آزمون های آزمایشی شرکت دارند و درس به درس پیش می روند مناسب است. ادبیات جامع خیلی سبز پس از گاج یکی از بهترین منابع ادبیات کنکور به حساب می آید اما پیشنهاد می کنیم اگر با گاج راحت هستید خیلی سبز را انتخاب نکنید. چرا که بهتر است در درسی مانند ادبیات، به صورت موضوعی پیش بروید نه درس به درس.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: بهترین منابع زبان کنکور

    ادبیات جامع نشر الگو

    این کتاب دارای 5000 سوال تستی می باشد و به صورت درس به درس تالیف شده است. تمام مباحث مهم ادبیات کنکور را به خوبی پوشش می دهد و پاسخنامه آن در انتها قرار داده شده است. نویسنده کتاب قلم روانی دارند و به راحتی می توانید با متن ارتباط برقرار کنید. به دلیل وجود پاسخنامه در کتاب، حجم بسیاری زیادی دارد و حمل آن بسیار مشکل است. کیفیت سوالات تستی ادبیات نشر الگو مانند منابع نامبرده در سطح استانداردی قرار دارد اما ایراد آن را می توان در تالیف درس به درس آن پیدا کرد. البته اگر با سبک مطالعه درس به درس راحت تر هستید و بهتر یاد می گیرید ادبیات جامع نشر الگو پیشنهاد خوبی است.

    کتاب های تک مبحثی نشر الگو

    شامل 5 جلد کتاب با عنوان تاریخ ادبیات، لغت و املا، قرابت معنایی، آرایه ادبی و 5 بحث زبان فارسی می باشد. شما می توانید یکی یا چند تا از این کتاب ها را در کنار منبع اصلی مطالعه کنید اما همه این کتاب ها اگر در کنار هم مطالعه شوند نیز می توانند به عنوان منبع کنکور گزینه خوبی باشند. در ادامه توضیح مختصری برای هر کدام از کتاب ها ارائه می دهیم.

    تاریخ ادبیات : در بخشی از این کتاب نویسندگان و شاعران  به صورت کارتونی آورده شده اند و آثارشان نیز به شکل عبارت رمزی نوشته می شوند تا یادآوری را برای داوطلبان تسهیل کند. در بخش دیگر، برای هر درس تاریخ ادبیات در جدول آورده می شود و بخش سوم نیز بر اساس حروف الفبا چیده می شود. آخرین بحث کتاب تاریخ ادبیات نیز به سوالات تستی اختصاص یافته است.

    لغت و املا : این کتاب نیز به صورت درس به درس تالیف شده است و حاوی لغات ستاره دار و بی ستاره می باشد که نشان دهنده اهمیت آن هاست. هم چنین کلماتی که برای املا مهم هستند در بخشی جداگانه ذکر شده است. کتاب لغت و املا نشر الگو تمامی مباحث ادبیات و زبان فارسی را به خوبی پوشش داده است.

    آرایه ادبی : در این کتاب تعداد 25 آرایه ادبی در مباحث جداگانه تدریس شده است و برای هر کدام نیز تست های از کنکور سراسری و یا تالیفی آورده شده است. اما از عیب های این کتاب این است که مولفان به آرایه های ادبی دروس ادبیات اشاره نکرده اند.

    قرابت معنایی : به همراه این کتاب فایل صوتی قرار داده شده است و دارای 1800 تست مرتبط می باشد. در فایل صوتی شعر های آورده شده است تا داوطلبان بتوانند با صحیح خوانی آشنا شوند.

    کتاب 5+1 مبحث زبان فارسی : در این کتاب مباحث مهم زبان فارسی شامل واژه، ساختمان واژه، گروه اسمی، ویرایش، نوع جمله و مباحث کلی دیگر بررسی شده است. درسنامه این کتاب نسبت به کتاب های دیگر کمتر است اما تعداد تست های بیشتری دارد.

    سخن آخر

    در این مطلب سعی کردیم تا به معرفی بهترین منابع ادبیات کنکور سراسری بپردازیم. تمامی کتاب های نامبرده از کتاب های خوب و جامع برای مطالعه داوطلبان کنکوری می باشند و مورد تایید بسیاری از رتبه برتر های این درس قرار دارند. اما در نهایت شما باید با توجه به توانایی و دانش تان، منبع مد نظر را انتخاب کنید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=2747

    نظرات

    0 نظر در مورد بهترین منابع ادبیات کنکور !

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟