بهترین منابع ریاضی کنکور

بهترین منابع ریاضی کنکور ایماض

ریاضی درس شیرینی است. جمله ای که در زمان مدرسه بسیار شنیده اید اما به نظر برخی از دانش آموزان ریاضی اصلا هم شیرین نیست و بسیار هم سخت و غیرقابل فهم است. اما دانش آموزانی که درس های ریاضی را به خوبی یاد گرفته اند از حل سوالات آن لذت می برند و به این نتیجه می رسند که واقعا ریاضی شیرین است. ریاضی در کنکور درس اختصاصی محسوب می شوند و داشتن درصد 60 در آن می تواند تاثیر خوبی بر روی رتبه داوطلبان بگذارد. اما چگونه می توان این درس را به روش درست یاد گرفت و به درصد بالایی از آن در کنکور سراسری رسید؟ در این مطلب قصد داریم بهترین منبع کنکور ریاضی را به شما معرفی کنیم.

بهترین منابع ریاضی کنکور ایماض

سطح دانش آموزان در درس ریاضی

قبل از رفتن به سراغ منابع کنکور درس ریاضی لازم است بدانیم که دانش آموزان در این درس به چند دسته تقسیم می شوند. سطح یادگیری دانش آموزان به عوامل زیادی بستگی دارد که همه آن ها در کنار هم باعث می شوند که این داوطلبان به سه دسته تقسیم شوند:

دسته اول دانش آموزانی هستند که یا به ریاضی علاقه ندارند و یا نمی توانند مباحث آن را به درستی یاد بگیرند و یا اینکه وقت زیادی برای ریاضی نمی گذارند. به همین دلیل درصد های از 0 تا 30 در آزمون های آزمایشی کسب می کنند.

دسته دوم دانش آموزانی هستند که می توانند درس های ریاضی را درک کنند و کتاب درسی را نیز به خوبی مطالعه کرده اند. اما به دلیل عدم آشنایی با نحوه حل سوالات تستی و تکنیک های کنکوری درصد بین 30 تا 60 دارند. این گروه از دانش آموزان تعداد زیادی دارند و باید با سراغ کتاب های منبع دوم بروند تا بتوانند مهارت تست زنی را تقویت کنند.

دسته سوم دانش آموزان قوی هستند که تمام مباحث به خوبی تسلط دارند و دارای درصد 60 تا 90 در آزمون های آزمایشی هستند. این دسته از دانش آموزان باید با حل سوالات سطح بالا و چالشی، سرعت تست زنی شان را افزایش دهند و از منابع که برای داوطلبان قوی تر طراحی شده است استفاده کنند.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: بهترین منابع فیزیک کنکور

معرفی بهترین منابع ریاضی کنکور

قبل از انتخاب کتاب کمک درسی و طراحی برنامه ریزی کنکور ، لازم است تا مفاهیم درسی را به خوبی یاد بگیرید و کتاب درسی تان که منبع اول به حساب می آید، دقیق و مو به مو مطالعه کرده باشید. پس از آن با توجه به سطحی که دارید ( ضعیف، متوسط، قوی) منبع دوم را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین منابع ریاضی کنکور اشاره می کنیم.

کتاب مهر و ماه

یکی از بهترین منابع ریاضی کنکور، کتاب دو جلدی مهر و ماه می باشد. سوالات تالیف شده در این کتاب به صورت هدفدار و استاندارد می باشند. درسنامه تالیف شده منطبق با کتاب درسی ریاضی می باشد و در آن مباحث به زبان قابل فهم و آسان توضیح داده شده است.

پاسخنامه سوالات به صورت تشریحی آورده شده است و هر سوال به همراه گزینه ها، دقیق بررسی شده اند. راه حل های ارائه شده برای سوالات خلاقانه می باشد و با حل کردن آن ها می توانید با تکنیک های تست زنی درس ریاضی آشنا شوید.

در انتهای هر فصل، آزمون های طراحی شده است که دانش آموزان می توانند میزان یادگیری خود از فصل را محک بزنند و به مرور فصل بپردازند. هم چنین برای جمع بندی، مطالب هر فصل به صورت خلاصه و مفید در انتها آورده شده است.

از ویژگی های خوب کتاب ریاضی مهر و ماه این است که مباحث را به صورت موضوعی دسته بندی کرده است و تمام مطالب مرتبط سه سال را در یک فصل به شکل جامع شرح داده است.

کتاب میکرو گاج

جز منابع خوب برای ریاضی کنکور می باشد. این کتاب در دو جلد منتشر شده است و جلد اول آن شامل مجموعه سوالات تالیفی و کنکور سراسری سال های اخیر می باشد. سطح سوالات این کتاب استاندارد است اما از انتشارات مهر و ماه کمی پایین تر می باشد. اگر فرصت کافی دارید می توانید از کتاب های پایه به پایه ریاضی گاج استفاده کنید. کتاب های گاج جهت جمع بندی راحت دانش آموزان، در انتهای هر فصل نکاتی را به صورت خلاصه قرار داده است. از مزیت های کتاب گاج، توجه به تمرینات و مسائل کتاب درسی می باشد. به این صورت که با طراحی سوالات مختلف تمرینات را آنالیز می کنند تا دانش آموز بتواند با تمام جنبه های تمرین کتاب درسی آشنا شود و به نکات مهم آن پی ببرد. جلد دوم کتاب شامل پاسخنامه تشریحی مفصلی می باشد که در آن سوالات و گزینه های آن، به صورت کامل و جز به جز بررسی شده اند.

برای دریافت تمام این منابع و مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان فرم زیر را پر کنید:






    کتاب خیلی سبز

    یکی از بهترین منابع ریاضی کنکور کتاب های دو جلدی خیلی سبز می باشند. جلد اول آن شامل مفاهمی پایه به همراه پاسخنامه و جلد دوم شامل مفاهیم سال دوازدهم به همراه پاسخنامه می باشد. درسنامه تالیف شده برای کتاب خیلی سبز جامع و کامل می باشد و تمام نکات موجود در کتاب درسی را پوشش می دهد. پاسخنامه تشریحی آن نیز به صورت ویژه، صورت سوال و گزینه ها را بررسی کرده است تا دانش آموز به خوبی با سبک سوالات آشنا شود و تکنیک های حل تست ریاضی را فرا بگیرد.

    کتاب آبی قلمچی

    این کتاب نیز همچون کتاب های خیلی سبز در دو جلد چاپ شده است. جلد اول پایه و جلد دوم سوالات مربوط به سال دوازدهم می باشد. سوالات کتاب قلمچی شامل سوالات کنکور و سوالات تالیف آزمون های قلم چی می باشد. درسنامه آورده شده در این کتاب به صورت خلاصه مباحث درسی را توضیح داده است که برای جمع بندی دانش آموزان مناسب می باشد. اما برای آموزش و یادگیری بیشتر باید به سراغ منابع دیگر بروند.

    کتاب آی کیو

    کتاب آی کیو ریاضی در زمینه آموزش بسیار خوب عملکرده است و مفاهیم اصلی فصل های ریاضی را به زبانی ساده و دقیق توضیح داده است. تست های تالیف شده در این کتاب سطح بالایی دارند و بیشتر برای دانش آموزان قوی و به عنوان منبع دوم تست مناسب می باشند. کتاب آی کیو تمام مباحث کتاب درسی را در قالب سوالات چهار گزینه آورده است تا نکات آموزشی مهم برای داوطلبان قوی مرور شود و با سبک طرح سوال آشنا شوند.

    کتاب تخته سیاه

    این کتاب نیز مانند آی کیو درسنامه کامل و قوی دارند و در آن به صورت روان مباحث درسی را تعریف کرده است. هم چنین دارای 3000 سوال چهار گزینه ای تالیفی، کنکوری و آزمایشی می باشد و ما این کتاب را به دانش آموزانی که سطح ضعیف تری دارند توصیه می کنیم.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: درس خواندن

    سخن آخر

    در این مطلب سعی کردیم تا چند تا از بهترین منابع ریاضی کنکور را معرفی کنیم. انتخاب این منابع بسته به این است که در چه سطحی قرار دارید. اگر ضعیف هستید و یا کتاب درسی را به خوبی مطالعه نکرده اید به سراغ منبع دوم نروید. اگر در سطح متوسط قرار دارید بر سوالاتی متمرکز شوید که به یادگیری تکنیکی تست زنی شما کمک کند. و اگر قوی هستید تست های چالشی و زماندار حل کنید تا بتوانید به درصد های بالا برسید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=2699

    نظرات

    0 نظر در مورد بهترین منابع ریاضی کنکور

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟