تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور

تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور در چیست؟ - ایماض

بسیاری از داوطلبان بنابر دلایلی هم چون اجتناب از مواجهه شدن با مسیر به ظاهر پیچیده کنکور ، رشته هایی را انتخاب می کنند که بتوانند بدون کنکور به آن ورود پیدا کنند و تحصیلاتشان را در مقاطع مختلف آغاز کنند. اما سوالی که ممکن از برای آن ها پیش بیاید تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور می باشد. در این مطلب قصد بررسی این موضوع را داریم پس در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور - ایماض

با وجود رشته های بدون کنکور، چرا باید در کنکور سراسری شرکت کرد؟

هم اکنون حدود 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، به رشته های بدون کنکور اختصاص داده شده است. با این وجود تعداد زیادی از داوطلبان تمایل دارند تا در کنکور سراسری شرکت کنند. در این میان افرادی نیز وجود دارند که علاقه ای به شرکت در آزمون سراسری ندارند و می خواهند از راه ساده تری وارد دانشگاه شوند و تحصیلات خود را به اتمام برسانند. یکی از راه های ورود به دانشگاه، انتخاب رشته های بدون کنکور می باشد که ملاک را معدل کتبی قرار می دهند نه نمره کسب شده در کنکور.

اما لازم به ذکر است که تحصیل در رشته هایی همچون پزشکی، پیراپزشکی و سایر رشته های پرطرفدار تجربی، بدون کنکور امکان پذیر نمی باشد و تنها راه ورود شرکت در آزمون سراسری و رقابت با سایر داوطلبان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور فرم زیر را پر کنید تا با استفاده از مشاوره تحصیلی تلفنی با کادر ایماض در ارتباط باشید:






    دانشگاه هایی که ثبت نام بدون کنکور دارند

    1. تعدادی از دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه و غیر روزانه که شامل ( شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، مجازی، پردیس خود گردان)
    2. دانشگاه آزاد
    3. جامع علمی کاربردی
    4. دانشگاه فنی حرفه ای

    دانشگاه های نام برده شده به طور معمول دو بار در سال (مهرماه و بهمن ماه) پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی انجام می دهند. ( برنامه ریزی کنکور )

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: بهترین دانشگاه های ایران کدامند؟

    تفاوت رشته های با کنکور و بدون کنکور در چیست؟

    تفاوت رشته های با کنکور و بدون کنکور در چهار مورد می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

    عدم تجربه استرس برای کنکور

    بسیاری از دانش آموزان بنابر دلایلی دوست ندارند که اضطراب و مشکلات ناشی از کنکور را تحمل کنند. کنکور فرصت خوبی برای ساختن آینده شغلی می باشد اما واقعیت این است که هر فردی برای دست یابی به اهدافش در کنکور سراسری، باید تلاش کند و با پشتکار و اراده قوی، یک مسیر مشخصی را طی کند تا موفقیت را از آن خود کند. اما عده ای نمی خواهند خود را با کنکور و مسائل وابسته به آن درگیر کنند و از طرفی نیز می توانند به رشته مورد علاقه خود به صورت بدون کنکور دست یابند. به این ترتیب می توانند ثبت نام را از طریق سوابق تحصیلی و معدل کتبی انجام دهند و در صورت پذیرفته شدن، تحصیلات خود را در دانشگاه مورد نظر خود آغاز کنند.

    رشته های پرطرفدار به صورت بدون آزمون در دانشگاه های برتر ارائه نمی شوند

    افرادی که علاقمند به تحصیل در رشته های تاپ و در دانشگاه های معتبر و معروف کشور هستند، راهی جز شرکت در آزمون سراسری ندارند. این مورد از بارزترین تفاوت های رشته های بدون کنکور و با کنکور می باشد.

    عدم پذیرش در رشته های تاپ تجربی به صورت بدون کنکور

    متاسفانه امکان ورود به هیچ کدام از رشته های تاپ تجربی مانند پزشکی و پیراپزشکی بدون شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر نمی باشد. یکی از دلایل آن، این است که رشته های پزشکی و پیرا پزشکی با جان انسان ها سرو کار دارند. لذا افرادی باید انتخاب شوند که هوش و استعداد کافی را داشته باشند و لازمه آن شرکت در آزمون سراسری و رقابت با سایر داوطلبان می باشد.

    فراهم نبودن انتقالی برای رشته های بدون کنکور

    از تفاوت های رشته های بدون کنکور و با کنکور این است که دانشجویانی که از طریق سوابق تحصیلی در دانشگاه ثبت نام شده اند، امکان انتقال محل تحصیل و تغییر رشته نخواهند داشت.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: برنامه ریزی درسی

    تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور چیست؟

    در مورد تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور باید بگوییم که هیچ فرقی در آن ها وجود ندارد. بسیاری از داوطلبان نگرانی برای تفاوت مدرک دارند و به همین دلیل برای انتخاب رشته های بدون کنکور تردید می کنند. در هیچ کجای مدرک تحصیلی از ورود بدون کنکور نامی برده نمی شود و مدرک شما با مدرک سایر افراد تفاوتی ندارد. همه دانشگاه ها نیز تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشند و دارای اعتبار هستند.

    سخن آخر

    ورود به رشته های کنکور ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود و البته یک فرصت خوب برای داوطلبانی است که به هر دلیلی کنکور سراسری را انتخاب نمی کنند. اما وجود تفاوت میان مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور از دغدغه بسیاری از داوطلبان است که آن ها را به تردید می اندازد. اما همان طور که گفته شد تفاوتی در اعتبار مدرک و بازار کار آن وجود ندارد و شما می توانید بدون نگرانی به رشته مورد علاقه خود ورود کنید.

    https://www.imazacademy.ir/?p=2533

    نظرات

    0 نظر در مورد تفاوت مدرک رشته های با کنکور و بدون کنکور

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟