مشاوره تحصیلی کنکور !

مشاوره تحصیلی کنکور

هر سال در یک زمان مشخص آزمون سراسری کنکور برای سنجیدن دانسته‌های علمی دانش آموزان و داوطلبان توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. با توجه به این که رقابت بین شرکت کنندگان سخت و زیاد است، به همین علت باید تلاش کنند تا بهترین برنامه ریزی کنکور را برای مطالعه دروس خود انجام دهند. از این رو ما در این مطلب می‌خواهیم به شما مشاوره تحصیلی کنکور دهیم تا بتوانید بهترین رتبه را در آزمون سراسری کسب کنید.

مشاوره تحصیلی کنکور

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: مشاور کنکور

هدف گذاری و طراحی نقشه مسیر در مشاوره تحصیلی کنکور

شما به عنوان یک داوطلب یا دانش آموز کنکوری باید ابتدا هدف خود از پذیرفته شدن در دانشگاه و ادامه‌ی تحصیل برای خود مشخص کنید. به این معنی که شما در هنگام هدف گزاری باید توجه داشته باشید که چه آینده شغلی را برای خود در نظر گرفته‌اید. اگر تمایل داشته باشید که بعد از اتمام تحصیل خود به شغلی مناسبی برای خود پیدا کنید، باید علاوه بر علاقه، استعدادهای خود را هم بسنجید تا در کار خود موفق شوید. بهترین راه برای متوجه شدن این موضوع هم مشاوره تحصیلی کنکور است تا درست شما را راهنمایی کند.

برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی فرم زیر را پر کنید:






    نحوه صحیح مطالعه کنکور

    در ادامه‌ی مطلب راه های درست مطالعه کنکور را به شما خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

    داشتن برنامه ریزی: یکی از مهم ترین مراحل در رقابت کنکوری این است که شما باید یک برنامه مطالعاتی مشخصی داشته باشید که تنظیم آن هم باید بر پایه زمان بندی و بودجه بندی کنکور باشد. این موضوع به آن معنا است که شما باید به شناسایی مهم ترین مباحث در دروس امتحانی گروه آزمایشی خود بپردازید و بیشترین زمان را هم برای مطالعه کردن آن درس اختصاص دهید.

    ترتیب خواندن دروس: در ضمن شما نباید فقط به متن کتاب درسی اهمیت دهید چرا که پاورقی و حاشیه کتاب هم بسیار مهم است پس اصلا غاف نشوید. شما برای درس خواندن  می‌توانید از درسی که به آن علاقه بیشتری دارید شروع کنید تا انرژی و انگیزه شما بیشتر شود و طبق برنامه ریزی بتوانید پیش بروید. در ضمن برای بازدهی بیشتر مطالعات دروس اختصاصی و عمومی را به صورت یکی در میان بخوانید.

    زمان پیشنهادی برای مطالعه: طبق برنامه ریزی درسی و مشاوره تحصیلی کنکور زمان پیشنهادی برای مطالعه هر درس تخصصی دو الی دو ساعت و نیم و برای درس عمومی هم یک الی یک ساعت و نیم است که شما می‌توانید ساعات مطالعه را برای خود بچینید. سعی کنید تا جای ممکن درس‌ های سخت را در یک روز قرار ندهید و بعد از هر درس سنگین یک درس راحت‌تر را در برنامه خود بگذارید. این گونه می‌توانید مطالب را هرچه بهتر در حافظه خود بسپارید.

    استراحت: برای هر یک ساعت درسی که مطالعه می‌کنید حداقل باید 10 الی 15 دقیقه استراحت کنید. برای تسلط روی مباحث دروس اختصاصی بلافاصله بعد از خواندن مطالب حتما تست بزنید و برای دروس هم عمومی 24 ساعت بعد شروع به تست زنی کنید. از یادداشت برداری و نکته برداری مطالب هم به هیچ عنوان غافل نشوید و همیشه یک روز یا حتی نصف روز را برای جبران کردن درس‌های عقب مانده و مرور کلی دروس برای خود قرار دهید. در مشاوره تحصیلی کنکور این کار را برای کاهش استرس پیشنهاد می ‌دهند.

    راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: برنامه ریزی برای کنکور ،قبولی 100%!

    آیا شرکت در آزمون های آزمایشی امری ضروری است؟

    شرکت در آزمون ‌های آزمایشی به منظور کسب آمادگی بیشتر برای حضور در کنکور است چرا که شما به این ترتیب می‌توانید خودتان را به صورت فرضی در فضای کنکور قرار دهید، با این روند از میزان استرس شما در جلسه کنکور کم خواهد شد. همچنین به دلیل تشابه سوالات کنکور با آزمون‌های آزمایشی فرصت مناسبی خواهد بود تا مطالعه و انجام تست‌هایی که در خانه انجام می‌ دادید را به چالش بکشید. شما با این کار از نقاط ضعف و قوت خود به خوبی آگاه می‌شوید پس به شما توصیه می‌کنیم با شرکت در این آزمون‌ها اطلاعات خود را در این زمینه‌ها بسنجید و فقط به مطالعه کتب درسی و منابع کمک آموزشی اکتفا نکنید. این موضوع هم از جمله مباحثی است که در مشاوره تحصیلی کنکور به آن اشاره می‌شود.

    مشاوره تحصیلی کنکور

    میزان تاثیر معدل در کنکور

    در حال حاضر تاثیر معدل به صورت امتیاز مثبت اعلام شده که این تاثیر بر اساس تراز داوطلبان است. به بیان دیگر برای ارتباط دادن نمرات نهایی دروس به نمرات کنکور از واحدی به اسم تراز استفاده می‌شود که نمرات نهایی و درصدهای کنکور را براساس این فرایند به تراز تبدیل خواهند کرد. این کار باعث می‌شود نمره نهایی متقاضیان محاسبه و رتبه‌های آن‌ها مشخص شود پس نمره کتبی نهایی و رتبه کنکور به تراز تبدیل می‌شود.

    داوطلبان و دانش آموزان می‌توانند در رشته‌ای متغایر با رشته تحصیلی خود هم در کنکور شرکت کنند اما یک نکته قابل توجه دارد. فرض کنید داوطلب رشته انسانی قصد دارد تا در کنکور رشته تجربی شرکت کند چون دروسی مانند فیزیک، شیمی و زیست را هیچ وقت نخوانده است، نمرات این دروس جز سوابق تحصیلی آن‌ها دیگر محسوب نمی‌شود. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از جلسات مشاوره تحصیلی کنکور کمک بگیرید.

    جمع بندی

    ما در این مطلب برای شما دانش آموزان و داوطلبان عزیز که نیاز به راهنمایی برای شرکت در جلسه کنکور دارید، از مباحث مهمی گفتیم. اگر می‌خواهید یک رتبه‌ی بسیار خوب در کنکور کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیک که به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید. ما در این جا گفتیم که چگونه می‌توانید یک مطالعه صحیح داشته باشید، این که چه مدت زمان برای دروس لازم است و باید با چه ترتیبی دروس تخصصی و عمومی را بخوانید. همچنین به شما درباره شرکت کردن در آزمون‌های آزمایشی هم مواردی را عرض کردیم که در تصمیم گیری راحت تر باشید. اما یکی از مهم مهم‌ترین مطالب در مورد میزان تاثیر معدل بر روی رتبه کنکور بود که سوال خیلی از دانش آموزان از مشاوره تحصیلی کنکور بوده است. پس اگر می‌خواهید به سوالات شما در رابطه با کنکور پاسخ داده شود حتما این مطلب را بخوانید.

    برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان فرم زیر را پر کنید:






      https://www.imazacademy.ir/?p=3355

      نظرات

      0 نظر در مورد مشاوره تحصیلی کنکور !

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

      اشتراک گذاری:
      واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
      پشتیبانی
      سلام دوست من
      خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟