برنامه ریزی برای کنکور ،قبولی 100%!

برنامه ریزی کنکور ایماض

برای دست یابی به هر موفقیتی، برنامه ریزی لازم است. برنامه ریزی باعث می شود چشم اندازی از مسیر پیش رو برایتان مشخص شود و در واقع بدانید که در هر مقطع زمانی چه کاری را باید انجام دهید. با برنامه ریزی نظم و تعادل در فعالیت های روزانه شما رقم می خورد و سبب می شود تا بتوانید از وقتتان به بهترین شکل استفاده کنید. ما در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را درباره برنامه ریزی برای کنکور بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

برنامه ریزی برای کنکور ایماض

چشم انداز کلی برنامه ریزی

بسیاری از داوطلبان آغاز مطالعه برای کنکور را تابستان سال یازدهم می دانند. درست زمانی که امتحانات نهایی تمام می شود و مسئله کنکور جدی تر می شود. در این هنگام است که باید تصمیم به برنامه ریزی برای کنکور گرفته شود. تابستان بهترین زمان برای مطالعه کنکوری دانش آموزان می باشد چرا که در ابتدا راه انگیزه و انرژی بالایی دارند و از لحاظ ذهنی آماده دریافت مطالب درسی می باشند. عموما در تابستان، دروس پایه مطالعه می شود و برخی دانش آموزان منابع درسی سال های دهم و یازدهم را به صورت کامل دوره می کنند.

پس از آن سال تحصیلی جدید فرا می رسد و داوطلبان باید در کنار دروس مدرسه، مطالعه کنکوری نیز داشته باشند. در این شرایط ممکن است فرصت درس خواندن برای کنکور کوتاه شود اما می توان برنامه ریزی را به صورتی تدوین کرد که یک نتیجه رضایت بخش حاصل شود. در این میان در مقطع زمانی خاصی مانند تعطیلات عید نوروز و یا فورجه بین امتحانات ترم اول، زمان خوبی برای مطالعه می باشد. در فصل بهار نیز فرصت بیشتری برای مطالعه فراهم می شود که داوطلبان می توانند به نحو احسن از آن استفاده کنند.

برای دریافت برنامه ریزی برای کنکور بصورت کاملا شخصی سازی شده، فرم زیر را پر کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند:






    اصول برنامه ریزی برای کنکور

    همانطور که می دانید برای آزمون سراسری داوطلبان ملزم به مطالعه چندین کتاب درسی می باشند. در گذشته سهم سوالات کنکور بیشتر برای مقطع پیش دانشگاهی بود اما در نظام جدید، هر سال تحصیلی یک سوم مطالب را به خود اختصاص می دهد. بنابراین داوطلبان باید به صورت یکسان برای درس ها وقت بگذارند و با حساسیت و تمرکز بیشتری مطالعه کنند.

    واقعیت این است که بدون برنامه ریزی برای کنکور مطالعه، تمرین، مرور و ارزشیابی چندین کتاب باهم امکان پذیر نیست و یا بسیار دشوار است. برخی از دانش آموزان شیوه مطالعاتی متفاوتی را در پیش می گیرند. برای مثال هر روز را به مطالعه یک کتاب درسی اختصاص می دهند و یا بیشتر وقت خود را برای دروس سال دوازدهم می گذارند. باید بگوییم که این روش های مطالعاتی استاندارد نیستند و باید به فکر روش های درس خواندن صحیح باشید.

    برنامه ریزی کنکور شامل اهداف بلند مدت و کوتاه مدت می باشد و تعیین می کند تا در هر زمان چه دروسی را به صورت کلی مطالعه کنید و یا برنامه روزانه شما جهت مطالعه چه باشد. برای مثال خواهید دانست که برای تعطیلات نوروزی سال آینده چه دروسی باید مطالعه یا جمع بندی شود و یا این که روز 12 فروردین برنامه درسی شما چه خواهد بود؟

    برنامه ای که قصد نوشتن آن را دارید بهتر است بر اساس روحیات و ویژگی های شخصی شما نوشته شود تا نتیجه بهتری از آن حاصل شود. شما بهتر از هر کسی می دانید که چه ساعتی از شبانه روز بیشترین بازده را دارید و یا چه درسی برای شروع روزانه به شما انگیزه می دهد. ما در ادامه به صورت کلی اصول برنامه ریزی برای کنکور را بیان می کنیم :

    برنامه ریزی ماهانه برای کنکور

    برای برنامه ریزی ماهانه در کنکور، ابتدا باید هر درس و مباحثی که از آن مطالعه خواهد شد را یادداشت کنید. برای مثال، باید بدانید که در ماه آبان قصد دارید چند فصل از کتاب زیست شناسی سال دوازدهم را مطالعه کنید. بهترین رقیب شما در درس خواندن خودتان هستید پس با خودتان رقابت کنید و ساعات مطالعه ماهانه خود را نسبت به ماه قبل افزایش دهید.

    در هنگام برنامه ریزی برای کنکور توان علمی و جسمی خود را در نظر بگیرید و کیفیت را فدای کمیت نکنید. به سطح دشواری دروس توجه کنید و حجم مطالعاتی را در برنامه ریزی سنگین نکنید. برنامه ریزی ماهانه را بین دروس عمومی و اختصاصی تقسیم کنید و به هیچ عنوان درسی را حذف نکنید. در تدوین اهداف بلند مدت زمانی را برای مطالعات و تمرین های جبرانی قرار دهید تا مشکلات احتمالی مانع از روند برنامه تان نشوند. برنامه ماهانه استرس شما را کم می کند و امکان کنترل درس خواندن را برای شما فراهم می کند. پس از برنامه ریزی ماهانه نوبت به برنامه ریزی هفتگی می رسد. برای هر برنامه ماهانه باید 4 برنامه هفتگی نوشته شود.

    برنامه ریزی هفتگی برای کنکور

    در برنامه هفتگی باید مشخص کنید که در هر روز از هفته قصد مطالعه چه دروسی را دارید و چند تست می زنید. تعادل را بین دروس عمومی و اختصاصی رعایت کنید و از آغاز مطالعه روزانه را با درسی شروع کنید که به آن علاقه مند هستید. بهتر است برای دروس اختصاصی 2.5 ساعت و دروس عمومی 1.5 ساعت زمان بگذارید اما در صورت لزوم برای دروس دشوار وقت بیشتری بگذارید. در هر هفته زمانی را برای جبران وقت های از دست رفته قرار دهید تا از برنامه عقب نمانید.

    برنامه ریزی روزانه را از ساعت 7 صبح تا 10 شب در نظر بگیرید و از استراحت و خورد و خوراکتان غافل نشوید. بهتر است در برنامه روزانه تان دو درس عمومی و سه درس اختصاصی قرار دهید.

    حتما در یکی از موسسات برگزار کننده آزمون های آزمایشی شرکت کنید تا بتوانید هر دو هفته یکبار دانسته های خود را ارزیابی کنید واز قدرت تست زنی تان آگاه شوید. شرکت در آزمون باعث می شود از نقاط ضعف و قدرتان در مباحث درسی آگاه شوید و زمان بیشتری را برای مطالعه دروس قرار دهید.

    جدول برنامه ریزی برای کنکور ایماض

    از برنامه ریزی نتیجه بگیرید

    نوشتن برنامه برای کنکور کافی نیست و مهم تر از آن عمل به برنامه و کیفیت اجرای آن می باشد. پس سعی کنید تا در پایان هر ماه عملکرد خود را ارزیابی کنید و نقاط ضعف و قوت خود را در دروس پیدا کنید. هرگز خود را با دانش آموزان کنکوری دیگر مقایسه نکنید و بدانید تنها رقیب شما خودتان هستید. اگر دانش آموز هستید مطالعه را از روزی 3 تا 4 ساعت شروع کنید و آن را به 8 ساعت برسانید و اگر هم پشت کنکوری هستید 8 تا 10 ساعت در روز مطالعه مفید داشته باشید.

    سخن آخر

    در این مطلب سعی کردیم تا نکاتی را در رابطه با برنامه ریزی برای کنکور بیان کنیم. همانطور که گفته شد، برنامه ریزی از ارکان مهم موفقیت در هر کار و بخصوص کنکور می باشد. برنامه باید بر اساس ویژگی ها و توانمندی هر فرد نوشته شود تا بهترین نتیجه از آن دریافت شود. هم چنین لازم است تا اهداف به صورت بلند مدت و کوتاه مدت مشخص شود و تمام مباحث درسی پوشش داده شود.

    https://www.imazacademy.ir/?p=3043

    نظرات

    0 نظر در مورد برنامه ریزی برای کنکور ،قبولی 100%!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟