ترمیم معدل کنکور 1402 ،چگونه معدلمان را بالا ببریم؟

ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۲

تاثیر معدل در کنکور در سال های اخیر بیشتر مورد توجه مسئولین مربوطه قرار گرفته است و سبب نگرانی برخی دانش آموزان شده است. در نظام قدیم تاثیر معدل در رتبه نهایی کنکور 40 درصد و نتیجه آزمون سراسری را 60 درصد می دانستند. با تصویب طرح جدید تاثیر معدل 60 درصد و باقی موارد 40 درصد خواهد شد. لذا بسیاری از دانش آموزان در پی ترمیم معدل برای شرکت در کنکور می باشند. ما در این مطلب نیز قصد داریم تا پیرامون ترمیم معدل کنکور 1402 بحث کنیم.

ترمیم معدل کنکور 1402

تاثیر معدل در کنکور 1402

خوب است قبل از پرداختن به بحث ترمیم معدل از اهمیت نمرات نهایی سخن بگوییم.

تا کنون بیشتر بار مسئولیتی پذیرش دانش آموزان بر عهده سازمان سنجش کشور بود اما در صورت اجرای طرح بیشتر مسئولیت با آموزش و پرورش می باشد. وزارت آموزش پرورش موظف به طرح سوالات پیش امتحان و امتحان، برگزاری و در نهایت تصحیح و نمره دهی می باشد.

بنابراین دانش آموزان به میزان کمتری با استرس کنکور مواجه خواهند شد و تمرکز را بر روی امتحانات مدرسه ای خواهند گذاشت. اما در هر صورت امکان حذف کنکور وجود ندارد و با اجرای این طرح، فقط تاثیر آن بر پذیرش دانش آموزان کمتر خواهد شد.

با این وجود، معدل اهمیت بیشتری پیدا می کند و دانش آموزان باید تلاش کنند تا بهترین نمرات را در آن کسب کنند. در مورد سوالات امتحان نهایی نیز باید بگوییم که پیشنهاد شده تا طرح سوال در سه سطح انجام گیرد. 25 درصد سوالات آسان، 50 درصد متوسط و 25 درصد نیز سوالات دشوار طراحی شود. جمع نمرات نیز از 100 محاسبه می شود.

شاید سوالی که برای دانش آموزان پیش بیاید این باشد که در صورت گرفتن نمره ای نامطلوب در امتحانات نهایی، چاره چیست؟ چگونه می تواند آن را جبران کرد؟ ما در ادامه مقاله ترمیم معدل کنکور 1402 به این سوال شما پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای کنکور ،قبولی 100%!

ترمیم معدل

آموزش و پرورش به منظور کمک به داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند اما معدل آن ها پایین است فرصت جبران داده است. این افراد می توانند با استفاده از طرح ترمیم معدل که در سال 1394 تصویب شده است، در جهت کسب نمره بالاتر اقدام کنند و با نگرانی کمتری در کنکور شرکت کنند. البته لازم به ذکر است که هر فرد فقط یکبار می تواند برای ترمیم معدل خود اقدام کند بنابراین داوطلبان باید با حداکثر آمادگی در آزمون شرکت کنند.

در مورد ترمیم معدل کنکور 1402 باید بگوییم طرح ترمیم فقط برای بهبود سوابق تحصیلی کنکور در نظر گرفته شده است و در کارنامه شما ثبت نخواهد شد. در صورتی که نمره کمتر از نمره قبلی کسب کنید، تغییراتی صورت نمی گیرد و باید با همان نمره قبلی کنکور دهید.

ترمیم معدل کنکور سال 1402

چه کسانی می توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند؟

این قانون برای سه دسته از افرادی که قصد جبران نمره کم خود را دارند قابل اجرا می باشد.

  • داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را بعد از سال 1384 در یکی از رشته های ریاضی، انسانی و تجربی کسب کرده اند.
  • افرادی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد دریافت کرده اند.
  • داوطلبان نظام جدید که مدرک دیپلم را از سال 1398 به بعد کسب کرده اند.

داوطلبانی که قصد گرفتن نمره بالاتر را برای شرکت در کنکور سراسری دارند می توانند در سه بازه دی، خرداد و شهریور ماه نسبت به شرکت در امتحانات ترمیم معدل کنکور 1402 اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان و محل ثبت نام ترمیم معدل

زمان برگزاری امتحانات ترمیم معدل معمولا یک ماه قبل از امتحانات نهایی می باشد. بنابر این داوطلبان باید یکماه قبل از دی، خرداد و شهریور نسبت به ثبت نام اقدام کنند. افراد می توانند هر تعداد از دروسی که می خواهند را برای جبران نمره انتخاب کنند و محدودیتی برای انتخاب وجود ندارد. به دلیل این که فقط یک بار فرصت شرکت در آزمون ترمیم معدل را خواهید داشت داشتن آمادگی مهم است لذا در هر زمان( دی، خرداد و یا شهریور) می توانید در امتحانات شرکت کنید.

محل برگزاری آزمون های ترمیم معدل کنکور 1402 در مدرسه بزرگسالان منطقه ای که در آن فارغ التحصیل شده اید می باشد. هم چنین لازم است بدانید از داوطلبان شرکت در آزمون، مبلغی به ازای هر درس دریافت خواهد شد که جهت چاپ برگه های امتحانی و تصحیح امتحانات می باشد.

سخن آخر

ما در این مطلب قصد داشتیم تا نکاتی را در مورد ترمیم معدل و قوانین مرتبط با آن بیان کنیم. همان طور که گفته شد تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور تا 60 درصد رسیده است بنابراین داوطلبان باید وقت بیشتری را برای امتحانات نهایی بگذارند تا نمره قابل قبول کسب کنند. اما در صورت گرفتن نمره پایین، فرصت جبران با ترمیم معدل وجود دارد. داوطلبان می توانند از این فرصت استفاده کنند و به جبران نمره کم امتحانات خود برآیند.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی فرم زیر را پر کنید تا مشاورین ما بصورت کاملا رایگان با شما ارتباط بگیرند:






    https://www.imazacademy.ir/?p=3049

    نظرات

    0 نظر در مورد ترمیم معدل کنکور 1402 ،چگونه معدلمان را بالا ببریم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟