دانلود رایگان کتاب شیمی مبتکران

دانلود رایگان کتاب شیمی مبتکران

ما در این مقاله می‌خواهیم در کنار معرفی و بررسی مجموعه دو جلدی شیمی مبتکران که به نویسندگی مهندس بهمن بازرگان صورت گرفته است، به بیان بودجه بندی شیمی کنکور نظام جدید برپدازیم.

درس شیمی یکی از مهم ترین درس‌های تخصصی برای دانش آموزان گروه ریاضی و تجربی است. داوطلبان این دو گروه باید دقت زیادی به این درس مهم داشته باشند و به آن توجه کنند. همچنین داوطلبان باید با پاسخگویی صحیح به تست‌های شیمی، تراز بالایی را در این درس کسب نمایند. یکی از مهم ترین کارهایی که دانش آموزان گروه ریاضی و تجربی باید قبل از مطالعه شیمی کنکور انجام دهند، مطالعه بودجه بندی این درس است. داوطلبان حتما باید به طور کامل با بودجه بندی شیمی کنکور نظام جدید آشنا باشند و با توجه به سوال هر فصل برای آن بخش وقت کافی بگذارند. همچنین لازم به ذکر است که تعداد سوالات شیمی در کنکور سراسری برای دو گروه ریاضی و تجربی 35 سوال و زمان پاسخگویی به آن هم 35 دقیقه است. شما می توانید بعد از مطالعه این مقاله به دانلود رایگان شیمی مبتکران بپردازید.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: دانلود رایگان کتاب ادبیات نشر الگو

بودجه بندی شیمی پایه دهم تجربی

شیمی برای پایه دهم از سه فصل تشکیل شده و داوطلبان باید به سوالات این سه فصل در کنکور تجربی پاسخ دهند. 8 سوال شیمی از پایه دهم رشته تجربی طراحی می‌شود و این یعنی 23 درصد سوالات از این بخش سوال می‌آید. بودجه بندی شیمی کنکور برای پایه دهم گروه تجربی به صورت زیر است:

  • فصل اول: کیهان زادگاه الفبای هستی که 3 سوال طرح می‌شود.
  • فصل دوم: رد پای گازها در زندگی که 3 سوال طرح می شود.
  • فصل سوم: آب، آهنگ زندگی که 2 سوال از آن طرح می‌شود.

یکی از معتبرترین منابع برای مسلط شدن به درس شیمی مجموعه دو جلدی کتاب شیمی دهم از انتشارات مبتکران است که با پوشش کامل مطالب و مفاهیم درس شیمی، کتابی کاربردی است. ارائه درس نامه‌های کامل، تست‌های کافی و متنوع، حتی بهره گیری از طنز و طرح‌های گرافیکی جذاب که برای توضیحات مفاهیم انجام می‌شود، وجود آزمون‌های متعدد برای سنجش میزان یادگیری، همه از نقاط قوت این کتاب است. برای دانلود رایگان کتاب شیمی مبتکران به آخر مقاله مراجعه کنید.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: نحوه مطالعه شیمی برای کنکور سراسری!

ویژگی های کتاب شیمی مبتکران

مجموعه کتاب شیمی مبتکران، کلیه نکات و تکنیک‌هایی را که یک داوطلب به آن نیاز دارد را در اختیار او قرار می‌دهد. به عنوان مثال جلد اول کتاب شیمی دهم مبتکران شامل فصل اول کتاب درس شیمی است که در قالب 324 صفحه و 627 تست، جمع آوری شده است. جلد دوم کتاب شیمی مبتکران هم شامل مطالب فصل دوم و سوم کتاب شیمی دهم در قالب 692 صفحه و 645 تست گردآوری شده است. کیفیت چاپ و کاغذ مورد استفاده در این کتاب‌ها مناسب بوده است و طراحی‌های کارتونی و طنزی که در آن استفاده شده است، بسیار تحسین برانگیز است. در نسخه پی دی اف این کتاب هم همه ی طرح‌ها چاپ شده و شما می توانید با دانلود رایگان کتاب شیمی مبتکران به این مزایا دست یابید.

دانلود رایگان کتاب شیمی مبتکران

بررسی بخش های مختلف کتاب شیمی مبتکران

به طور کلی کتاب شیمی مبتکران به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود که ما در اینجا به بررسی شیمی دهم مبتکران می‌پردازیم:

  • درس نامه
  • پرسش های چهار گزینه‌ای
  • پاسخنامه تشریحی

درس نامه

در درس نامه این مجموعه کتاب شیمی مبتکران نکات کلیدی و مهمی در قالب ایستگاه‌های درس و نکته بیان شده است. شما با مطالعه دقیق این ایستگاه‌ها، عصاره جان کتاب درسی همراه با نکته‌های مستتر در آن به یادگیری این نکات می‌پردازید. دانش آموزان قادر خواهند بود که از پس کلیه تست‌های پیچیده درس شیمی بر بیایند. یکی از ویژگی‌های زیبا و تاثیرگذار این مجموعه کتاب شیمی مبتکران، بیان برخی از مطالب و مفاهیم کلیدی به زبان کارتونی و استفاده از کاریکاتورهای جذاب است. از این موضوع به منظور یادگیری بهتر مفاهیم و نقش بستن مطالب در ذهن و حافظه دانش آموزان استفاده می‌کنند.

از دیگر نقاط قوت کتاب شیمی مبتکران، مناظره با دانش آموزان و سوال‌های متداول دانش آموزی است. از آن جایی که یکی از موثرترین روش‌های آموزش، روش مباحثه یا مناظره علمی است، نویسنده در این کتاب گاهی مطالب را به صورت یک بحث و مناظره زنده استفاده می‌کند. به این صورت که یک معلم و سه دانش اموز با سطح‌های علمی متفاوت حضور دارند و به نمایندگی از سایر دانش آموزان سوالاتی را مطرح می‌کنند. در ادامه معلم به خوبی آن‌ها توجیه می‌کند و به رفع ابهامات سوال برای دانش آموز می‌پردازد. شما می توانید در آخر مقاله دانلود رایگان شیمی مبتکران را انجام دهید.

راستی! یادت نره این مطلب هم بخونی: درس خواندن ،چگونه درس بخوانیم ؟

پرسش های چهار گزینه ای

هدف اصلی شیمی مبتکران، آماده کردن دانش آموزان برای آزمون‌های تستی و در نهایت موفقیت آن‌ها در آزمون‌های آزمایشی و کنکور سراسری است. به همین علت، تست‌های این کتاب با دقت و وسواس زیادی انتخاب شده‌اند. به صورت کلی تست‌های این کتاب شیمی مبتکران به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • تست‌های بسیار مهم
  • تست‌های دسا ( دومین سطح اهمیت)
  • تست‌های بدون علامت

پاسخ نامه تشریحی

ما به شما اطمینان می‌دهیم که پاسخنامه تشریحی این مجموعه از کتاب شیمی مبتکران، یک سر و گردن از سایر کتاب‌های آموزشی بالاتر است. به این صورت که اصل درسنامه در آن گنجانه شده است و تنها به گزینه صحیح سوالات بسنده نکرده‌اند. بلکه کلیه تست‌ها به خوبی تجزیه و تحیلیل شده‌اند و با یک لحن شیوا و روان به بیان آن‌ها پرداخته اند. به طوری که خوانندگان این کتاب‌ها با هر سطح آموزشی که دارند، به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین در پاسخنامه تشریحی این کتاب، برای هر پاسخ علائم کاریکاتوری به کار برده شده که در واقع میزان سختی سوالات را مشخص می‌کند.

دانلود رایگان کتاب شیمی مبتکران

سخن آخر

ما در این مقاله به بررسی و نقد کتاب کمک آموزشی شیمی مبتکران پرداختیم و به شما توضیح دادیم که در این کتاب درس نامه به چه صورتی است. همچنین درباره نحوه درس دهی و گرافیک کتاب برای شما گفتیم که در زمینه مطالعه این درس می توان به شما کمک کند. اگر شما بودجه کافی برای خرید کتاب های کمک آموزشی شیمی مبتکران را ندارید، نگران نباشید. ما برای شما دانلود رایگان شیمی مبتکران را در سایت قرار دادیم.

برای دانلود رایگان کتاب شیمی مبتکران فرم زیر را پر کنید تا لینک دانلود براتون ارسال شه:






    https://www.imazacademy.ir/?p=3071

    نظرات

    0 نظر در مورد دانلود رایگان کتاب شیمی مبتکران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

    اشتراک گذاری:
    واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
    پشتیبانی
    سلام دوست من
    خوشحال میشم تا به سوالاتت پاسخ بدم،جانم؟